۶۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شدند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، محمدمهدی کاظمی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران شهرستان مشگین‌شهر، با تبریک ایام‌الله و قدردانی از مدیران مدارس در تحقق آموزش حضوری بعد پایان همه‌گیری بیماری کرونا، اظهار کرد: بر اساس سند تحول باید مسأله آموزش و پرورش اولویت اول برای تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باشد و در دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موضوع کیفیت آموزشی در مدارس دولتی مورد توجه رییس جمهور است و باید تلاش کنیم تا شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا در استان‌ها نیز استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و… نیز در ارتقای آموزش و پرورش ایفای نقش کنند.

معاون آموزش متوسطه با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن گفتمان سند تحول در سطح مدارس گفت: اگر تصور کنیم از بالا به پایین و به واسطه بخشنامه می‌توان سند تحول را اجرایی کرد، به بیراهه رفته‌ایم و باید به دنبال تحقق نسخه‌ی مدرسه‌ای سند تحول باشیم.

کاظمی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نیروی انسانی افزود: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است و علی‌رغم تمام چالش‌های موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی ، از طریق نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.

کاظمی ارتقای کیفی مدارس به ویژه مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: مسأله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفاً با مسائل مالی قابل حل نیست و در کنار بحث سرانه مدارس و تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی، آنچه مهم است اینکه باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

وی بیان کرد: تنها شاخص کمی که می‌تواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان می‌دهد، میانگین نمرات است و آنچه اتفاق افتاده میانگین نمرات نیازمند بهبود است.

کاظمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به واسطه شیوه جدید برگزاری اطلاعات دقیقی در زمینه عملکرد دانش‌آموزان در دست داریم و باید بر اساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی گفت: سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکارها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در ۲ سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌ها یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا پایان منابعی نیز برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان