۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان



یکی از فعالان حوزه کارآفرینی “علوم کشاورزی”، “زیست فناوری”، “نانو” و “علوم زیست پزشکی” را از جمله حوزه های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور می‌داند که می‌توان در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی اقدام به کارآفرینی در قشر دانشجویان کرد.

مهیار رفیعی فعال کارآفرینی کشور در حوزه‌های کشاورزی و زیست فناوری و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع کارآفرینی و دانش بنیان از مهمترین رویکردهای حال حاضر کشور است که با در نظر گرفتن راهبردی بودن این حوزه، نیاز است تا چنین موضوعاتی مورد توجه سازمان‌های ذیربط و مراکز علمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان آن طور که باید از بحث کارآفرینی و دانش بنیان اطلاعی ندارند و بیشتر آنها از مراحل و روال صحیح ارائه ایده تا دانش بنیان شدن، ناآگاه هستند.

رفیعی یکی از راه حل‌های پیش رو برای گسترش و پیشرفت دانش بنیانی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان را تشویق آنها به سمت نوآوری و ایده‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کشور دانست و یادآور شد: این امر باید از سوی دانشگاه‌ها و در قالب حمایت از پایان نامه‌ها صورت گیرد.

این فعال حوزه کارآفرینی تاکید کرد: از سوی دیگر برای ترویج کارآفرینی در کشور نیاز است تا ایجاد هسته‌های فناور خلاق و روال صحیح شکل گیری آنها به عنوان یکی از سنجه‌های مهم برای پایش وضعیت دانش بنیانی کشور مورد نظر قرار گیرد. عدم توجه به شکل گیری هسته‌های فناور و عدم حمایت آنها موجب خواهد شد که کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی با موفقیت همراه نباشد.

وی “علوم کشاورزی”، “زیست فناوری”، “نانو” و “علوم زیست پزشکی” را از جمله حوزه‌های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا باید تعاملات بین سازمانی بیشتر شود ضمن آنکه به دانشگاه‌ها به عنوان نیروی محرکه تولیدملی و دانش بنیان باید نگاه ویژه صورت گیرد تا شاهد رونق کارآفرینی و دانش بنیان در سطح کشور باشیم ضمن آنکه فعالیت هم راستا و همگام دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌تواند نقش چشمگیری در اعتلا دانش بنیانی و رونق تولید ملی داشته باشد.

رفیعی تاکید کرد: بطور حتم حمایت از موضوع کارآفرینی و دانش بنیان موجب پیشرفت کشور در اکثر زمینه‌ها، رونق اقتصاد ملی و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان