۳ محصول دانش‌بنیان در اینوتکس رونمایی شد



معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان از ۳ محصول دانش بنیان رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، امروز پنجشنبه با حضور جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ از سه محصول رونمایی شد. 

این محصولات شامل آستر ترکیبی لاستیک _فلز، کاتد نیکل و پوشش‌های کانی هستند.

آستر ترکیبی لاستیک _فلز

به طور کلی آسترهای مورد استفاده در آسیاب های مورد استفاده در صنایع معدنی از نظر جنس به سه دسته فلزی، لاستیکی و ترکیبی لاستیک _فلز تقسیم بندی می‌شوند.

عمر این آسترها در صنایع ۶ ماه است ولی یکی از شرکت‌ها استرهای ترکیبی را معرفی کرده که توانست عمر مفید آنها را تا یک سال ارتقا دهد

کاتد نیکل

کاتد و نیکل هر دو از عناصر ارزشمند و کاربردی هستند و رسیدن به خلوص بالای این عناصر به راحتی امکانپذیر نیست و نیازمند فرایندهای پیچیده‌ای است.

یکی از شرکت‌ها با استفاده از فرایندهای الکتروشیمیایی به خلوص ۹۹ درصد رسیده است.

کاتد نیکل تولید شده در این شرکت دارای کاربردهایی در حوزه پیل سوختی، زیست توده، بازیافت باتری، بهینه سازی انرژی، استخراج، استحصال و فرآوری مواد معدنی است.

پوشش‌های کانی

این پوشش با نام پرومیکا عرضه شد. پرومیکا پوششی است که جهت حفاظت از سطوح در برابر خوردگی و زیباسازی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از برترین تکنولوژی مصالح ساختمان به شمار می‌رود. پرومیکا از کانی میکا، پودر گرانیت، رزین‌های پایه آب، افزودنی‌های مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش و پیگمنت‌های معدنی تشکیل شده است.

مقاومت چسبندگی بالا بر روی سطوح، قابلیت انعطاف‌پذیری و عدم شکنندگی، مقاومت در برابر سایش، قابلیت اجرای آسان بر روی سطوح فلزی، بتنی، چوبی و کانی‌های فلزی و غیر فلزی، مقاومت حرارتی بسیار بالا که از تبادل حرارت جلوگیری می‌کند و مقاومت الکتریکی بسیار بالا از مزایای این محصول عنوان شده است. 

عدم امکان رشد میکروارگانیسم و باکتری‌ها بر روی بستر پوشش یافته، عدم نفوذ و جذب آب حتی در سیکل‌های یخ‌زدگی و حرارت‌های پیاپی، قابلیت شستشوی مداوم با مواد شوینده و عدم اشتعال در مواقع آتش سوزی از مزایای دیگر این محصول است.

این پوشش جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ‌های ساختمانی گرانقیمت است.

مهمترین خاصیت استفاده از پرومیکا ایمن بودن آن به عنوان نمای ساختمان برخلاف سنگ و کامپوزیت است. بنا به گزارشات هر ساله در هنگام طوفان و باد شدید یا وقوع زلزله در اثر کنده شدن و پرتاب پلاک‌های سنگ یا پنل‌های کامپوزیت و نمای شیشه‌ای، خسارت‌های جانی و مالی غیر قابل جبرانی به بار می‌آید که در کشورهای پیشرفته استفاده از موارد ذکر شده در ساختمان‌های بلند ممنوع است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان