گسترش همکاری‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های فناور ایران و روسیه


در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری، ضمن بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور بر ایجاد ظرفیت اجرای پروژه‌های مشترک از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری که از روز سه‌شنبه به منظور گسترش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری ایران و روسیه در مسکو به سفر می‌برد، با آندری فورسنکو، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار به دنبال مذاکراتی که اواخر اردیبهشت ماه طی سفر فورسنکو به تهران انجام شده بود، صورت گرفت. در جریان سفر دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی و فناوری به ایران که به منظور بازدید از نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس صورت گرفت، بر احیاء کمیته عالی فناوری ایران و روسیه و تعیین دستورکارهای جدید برای کمیته توافق شده بود.

توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، انرژی، حمل و نقل خصوصا حمل و نقل هواپیمایی غیرنظامی، مواد پیشرفته و میکروالکترونیک از دیگر توافقات حاصل شده در آن سفر بود.

همچنین به دنبال آن سفر، تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ملی علم ایران و بنیاد ملی علم روسیه امضا شد که در پی آن با اعلام فراخوانی مشترک، ۱۰۰ پیشنهاده برای اجرای طرح‌های مشترک علمی فناوری دریافت شد که قرار است از بین آنها ۲۰ طرح با حمایت مشترک بنیادهای ملی علم دو کشور اجرایی شوند.

در دیدار روز سه‌شنبه دهقانی فیروزآبادی و هیات همراه با فورسنکو که با حضور کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، دستاوردهای ایران در حوزه پروتز و اعضای مصنوعی معرفی شد که مورد توجه طرف روسی قرار گرفت و مقرر شد تیمی تخصصی برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در این حوزه به ایران سفر کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، گسترش ارتباطات و همکاری‌های مشترک بین و برتر ایران و روسیه و ایجاد ظرفیت برای همکاری شرکت‍‌های بزرگ فناور دو کشور برای اجرای پروژه‌های مشترک از دیگر توافقات حاصل شده در این نشست بود که قرار است در بازدیدها و دیدارهای امروز دهقانی فیروزآبادی و هیات همراه از مراکز علمی و صنعتی روسیه در خصوص جزئیات بیشتر این همکاری‌ها بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان