کپسول «دراگون» روز سه‌شنبه به زمین می‌رسد



کپسول باری «دراگون» که روز یکشنبه ۲۸ آوریل از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» جدا شد، در راه رسیدن به زمین است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سی‌اُمین کپسول باری رباتیک «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در حال بازگشت به خانه است.

به نقل از اسپیس، دراگون روز یکشنبه ۲۸ آوریل در ساعت ۱:۱۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» جدا شد. از آنجا که جدایی هنگام شب مداری انجام شد، هیچ تصویر بصری خوبی از آن لحظه به دست نیامد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دراگون به زمین بازخواهد گشت و روز سه‌شنبه ۳۰ آوریل، حوالی ساعت یک بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی در سواحل فلوریدا فرود خواهد آمد.

ماموریت کنونی دراگون به عنوان «CRS-30» شناخته می‌شود زیرا این سی‌اُمین ماموریتی است که اسپیس‌ایکس براساس قرارداد «خدمات تجاری تامین منابع»(CRS) با ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

ماموریت CRS-30 در روز ۲۱ مارس با پرتاب بر فراز موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت اسپیس‌ایکس آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

سی‌امین کپسول باری اسپیس‌ایکس به فضا رفت

این کپسول در ۲۳ مارس به آزمایشگاه مداری متصل شد و حدود سه تن سخت‌افزار و تجهیزات علمی را به آنجا رساند.

مقامات ناسا در توضیح این ماموریت نوشتند: این کپسول، محموله شامل بیش از ۱۸۶۰ کیلوگرم ذخایر و آزمایش‌های علمی را نیز به زمین می‌آورد که برای استفاده کردن از محیط ریزگرانش ایستگاه فضایی طراحی شده‌اند.

آنها افزودند: فرود آمدن در سواحل فلوریدا، امکان انتقال سریع آزمایش‌ها را به «تاسیسات پردازش سیستم‌های فضایی» در «مرکز فضایی کندی» ناسا فراهم می‌کند و به پژوهشگران امکان می‌دهد تا داده‌ها را با حداقل زمان قرار گرفتن نمونه در معرض گرانش زمین جمع‌آوری کنند.

دراگون تنها کپسول باری است که می‌تواند تجهیزات را به راحتی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بیاورد. دو فضاپیمای باری دیگر که در حال حاضر عملیاتی هستند، -فضاپیمای روسی «پروگرس»(Progress) و فضاپیمای «سیگنوس»(Cygnus) شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman)- زمانی که کارشان در مدار انجام شود، در جو زمین می‌سوزند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان