معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: مردم باید اقامه عدالت کنند . عدالت سعادت انسان را تامین می کند. این‌ آموزش ها در خانواده، مدرسه و مسجد باید ارائه شود. در مدرسه باید حق خواهی و عدالت‌خوای و توجه به جامعه سعادتمند و عقبی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد. حل بسیاری از مسائل ما در مدرسه شکل می گیرد. شاکله و ذهن دانش آموز در مدرسه با محوریت معلمان شکل می گیرد.
وی ادامه داد: اولین معلم بشر ذات مقدس حق است. معلم بعد از خدا، جناب آدم است و او در مقام معلمی قرار گرفت. آنچه به بشرت امروز آموخته شده توسط پیامبر(ص) و امام علی(ع) است. می‌گویند معلم اول ارسطوست که حرف درستی است، ولی ارسطو و فارابی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
رئیس‌جمهور همچنین افزود: تربیت امر بسیار مهمی است و مربی ما نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی (ع)و اولیای دین هستند.نظم ، قانونداری و انضباط اجتماعی و اقتصادی اهمیت دارد و همه این مسائل در گرو تربیت است.  مبارزه با فقر، تبعیض و فساد، راستی، قانونمداری در گرو تربیت است. بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر مسائل تربیتی است. زنجیره‌های تربیت باید مکمل یکدیگر بوده و تربیت در مدارس را تکمیل کند. باید از نقش معلمان در تربیت و ارتقای اخلاق و علم تقدیر کرد.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند ، تصریح کرد: ابزار ارتباطی در اختیار بشر است. راه صیانت از دانش آموزان، ساخته شدن آنها در مدرسه است. محدودیت و ممنوعیت ممکن نیست. این ابزار باید در تربیت و ارتقای علمی و فرهنگی قرار گیرد . آسیب هایش به حداقل برسد. ما خودمان الان می توانیم برنامه نویسی کنیم. از این ابزار برای ارتقای علم و دانش باید استفاده کنیم و این بر عهده شما معلمان، مدرسه و دانشگاه است.
وی در ادامه افزود: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده است و غزه حقیقت آنها را نشان داد. به برکت خون شهدا و کودکان غزه، پرده و نقاب از چهره نفاق کنار رفته و حقیقت  روشن شده که ادعاهای آنها پوچ است. امروز بیش از گذشته نگاه به شما معلمان ، مدارس و دانشگاه ها است.  
رئیسی خاطرنشان کرد: شما معلمان تلاش کنید گره ذهنی دانش آموزان را باز کنید، اگر این گره باز نشود، به مساله تبدیل می شود. ارتباط معلم و دانش‌آموز می تواند نقش مهمی در حل مسائل آنها داشته باشد.

وی همچنین گفت: عدالت آموزشی حرف درست و مهمی است. از روز اول در این دولت گفتیم بودجه باید بر اساس عدالت توزیع شود. مبنای عدالت در کشور آمایش سرزمینی است که کجاها برخوردار و کجا کم برخوردار است. عدالت آموزشی بسیار اهمیت دارد. در آموزه‌های دینی ما هیچ مفهومی بعد از توحید، به گستردگی عدالت وجود ندارد. پرچم عدالت را جمهوری اسلامی برداشته است و باید در همه سطوح و شئون، عدالت اجرا شود.

وی ادامه داد: هنر من به عنوان طلبه خدمتگزار، و همچنین وزیر و مدیران و معلمان این است که مشی ما عادلانه باشد و این اساس  جمهوری اسلامی است. تصویب قوانین، باید و نبایدها، اجرا و داوری باید عادلانه باشد. این را مردم از ما می خواهند. امیر مومنان برای عدالت به شهادت رسید. عدالت در فطرت انسان وجود دارد.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: ما در کشور پیشرفت‌های بسیاری داریم که معلمان باید با آنها آشنا باشند و دانش آموزان را با آنها آشنا کنند. دشمن دنبال ایجاد یاس است، ولی مدرسه محل ایجاد امید در جامعه است. معلم یعنی پناه برای دانش آموز برای حل مساله و ایجاد امید.

وی با بیان اینکه بارها عرض کرده‌ام که رشد کشور در گرو رشد بهره‌وری است،خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری تلاش کنید. از مجموعه امکانات آموزش و پرورش به خوبی برای رشد بهره‌وری استفاده کنید.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی برای حل مشکلات، گفت: با راه رفتن معمولی نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. دشمن را ببینیم. دشمن، آموزش و پرورش رشد یافته، رشد تولید، نمی‌خواهد و ما این ها را می خواهیم و به دست می آوریم. در کشور بچه‌های با ارداه وجود دارند. 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند. کار به دست این بچه‌ها انجام می شود. من در کشور به یکی از محل‌هایی که سر می زنم همین پارک‌های علم و فناوری است.
رئیس‌جمهور افزود: ایران قوی با مدرسه قوی شکل می گیرد و مدرسه قوی با معلم قوی شکل می گیرد و برای داشتن معلم قوی، رهبری انقلاب فرمودند دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی کارآمد استفاده شود. بنای دولت بر تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است. از هر اقدامی برای تقویت دانشگاه فرهنگیان و رجایی از جمله بودجه و اعتبار و نیروی انسانی جذب اساتید برجسته حمایت می کنیم.البته نمی ‌شود در هر کوی و بزرن و با فشار نماینده و استاندار و مسئول دانشگاه فرهنگیان تاسیس شود که هویت دانشگاه فرهنگیان نداشته باشد. هر توسعه باید براساس و مبنای درستی انجام شود.

ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان