سفر غیر منتظره ایلان ماسک به چین برای چه بود؟


به گفته یک فرد مطلع، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا روز یکشنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد پکن شد و انتظار می‌رود در آنجا در مورد عرضه نرم افزار کامل خودران(FSD) و اجازه انتقال داده‌ها به خارج از کشور صحبت کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که او با نخست وزیر لی چیانگ(Li Qiang) در پکن ملاقات کرده و طی این دیدار لی به ماسک گفته که توسعه تسلا در چین می‌تواند به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری اقتصادی و تجاری آمریکا و چین در نظر گرفته شود.

به نقل از رویترز، ماسک در حالی که تصویری با نخست‌وزیر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت: افتخار ملاقات با نخست‌وزیر لی چیانگ را دارم. ما اکنون سال‌هاست که یکدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روزهای شانگهای.

تسلا در سال ۲۰۱۸ با مقامات چینی برای ساخت کارخانه‌ای در شانگهای به توافق رسید که اولین کارخانه این شرکت در خارج از ایالات متحده است.

این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده، نرم افزار کامل خودران را که مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خلبان خودکار(Autopilot) است، چهار سال پیش عرضه کرد، اما به رغم تقاضای مشتریان، هنوز نتوانسته آن را در چین به عنوان دومین بازار بزرگ جهان در دسترس قرار دهد.

ماسک در پاسخ به سوالی در ایکس گفت که تسلا ممکن است این نرم‌افزار را «خیلی زود» در دسترس مشتریان چینی قرار دهد.

سفر غیر منتظره ایلان ماسک به چین برای چه بود؟

تحلیلگران سهام در ودباش(Wedbush) این سفر غافلگیرکننده را «لحظه‌ای مهم برای تسلا» نامیدند.

خودروسازان چینی رقیب مانند Xpeng، با عرضه نرم افزارهای مشابه، به دنبال دستیابی به برتری نسبت به تسلا هستند.

تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق نیاز تنظیم‌کننده‌های چینی ذخیره کرده و هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

به گفته این فرد مطلع، ماسک به دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

در اوایل روز، یک گزارش جداگانه توسط رادیو دولتی چین منتشر شد که گفته بود لی از نمایشگاه خودرو پکن بازدید کرده و در مورد اینکه چگونه بخش خودروهای انرژی جدید هوشمند چین (NEV) موقعیت پیشرو در بازار را به دست آورده و باید برای حفظ آن تلاش کند، اظهار نظر کرده است.

سفر غیر منتظره ایلان ماسک به چین برای چه بود؟

رسانه دولتی چین گزارش داد که ماسک همچنین با رن هونگبین(Ren Hongbin) که یک مقام دولتی است که ریاست شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین را بر عهده دارد و برگزارکننده نمایشگاه خودرو است، ملاقات کرده است.

ماسک در ویدئویی که توسط یکی از کاربران وابسته به رسانه‌های دولتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده می‌گوید: خوب است که شاهد پیشرفت خودروهای الکتریکی در چین باشیم. همه خودروها در آینده الکتریکی خواهند بود.

اواخر روز یکشنبه، یک انجمن خودروسازی چینی فهرستی از ۷۶ مدل خودرو را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود که آنها آزمایش شدند و مطابق با الزامات امنیت داده‌های چین هستند که در میان این لیست نام خودروهای مدل Y و ۳ تسلا نیز به چشم می‌خورد.

سفر ماسک کمی بیش از یک هفته پس از آن انجام شد که او سفر برنامه‌ریزی شده خود به هند برای دیدار با نخست وزیر نارندرا مودی(Narendra Modi) را به دلیل «تعهدات بسیار سنگین تسلا» لغو کرد.

تسلا از یک دهه پیش که وارد بازار شده، بیش از ۱.۷ میلیون خودرو در چین فروخته است و کارخانه شانگهای بزرگترین کارخانه آن در جهان است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان