ستاد نانو؛ میزبان محققان در کارگاه آموزشی ایمنی در آزمایشگاه

گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو، در راستای گسترش آگاهی برای کنترل ریسکهای بهداشتی و ایمنی نانومواد کارگاه آموزشی حضوری با عنوان «ایمنی در آزمایشگاه نانو» را برگزار میکند.
به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، هدف از برگزاری این کارگاه علمی-تخصصی، آشنایی دانشجویان، پژوهشگران و کارکنان شاغل در محیطهای آزمایشگاهی با اصول ایمنی و بهداشت کار با مواد شیمیایی و بهویژه نانومواد به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز حوادث جبرانناپذیر است.
این رویداد در روز یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در سالن دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار میشود و دانشجویان کلیه رشتههای مرتبط، مربیان و کارشناسان آزمایشگاه از مخاطبان این رویداد به شمار میروند.
آشنایی با ایمنی و بهداشت در آزمایشگاه با محوریت معرفی عوامل زیانآور در محیط آزمایشگاه، استفاده از سیستم جهانی GHS برای شناخت مخاطرات و کار ایمن با موادشیمیایی، آشنایی با برگه اطلاعات ایمنی (SDS)، آشنایی با روشهای برچسب گذاری و فهرستبرداری از مواد شیمیایی، کاربرد هرم سلسله مراتبی کنترل خطر در آزمایشگاه، لزوم بکارگیری نظام 5 S یا آراستگی در کار ایمن، تجهیزات ایمنی، وسایل حفاظت فردی و لزوم استفاده از آنها در آزمایشگاه و نحوه استفاده از ماسکهای تنفسی از سرفصلهای این کارگاه است.
به نقل از ستاد نانو، بهداشت و ایمنی کار با نانو مواد از دیگر سرفصلهای این کارگاه است.
انتهای پیام
منبع:خبرگزاری ایسنا