روابط صمیمانه سیاسی ایران و زیمبابوه به علم و فناوری تسری می‌یابد



وزیر علوم زیمبابوه در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: ایران و زیمباوه دارای روابط عمیق سیاسی و فرهنگی هستند که این دوستی، به سایر حوزه‌ها همچون همکاری‌های علمی، فناوری و اقتصادی تسری می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آمون مورویرا،  وزیر علوم زیمبابوه در دیدار با روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به روابط عمیق سیاسی و قرابت مردم دو کشور تصریح کرد:  آمادگی کامل داریم تا از توانمندی ایران در کاربردی سازی فناوری در حوزه‌هایی همچون هوافضا، کشاورزی، سلامت، محیط زیست و معادن در قالب هماهنگی‌های بین تیم‌های متخصص از دو کشور استفاده کنیم و همکاری‌هایمان را در زمینه‌های فناوری و اقتصادی، گسترش دهیم. 

وزیر علوم زیمبابوه با اشاره به برخورداری این کشور از منابع طبیعی و ضرورت استفاده از دانش و فناوری برای ارتقای این منابع به خدمات، اشتغال و خلق ثروت بیان کرد:  معتقدیم که کاربردی‌سازی ظرفیت‌ها و منابع طبیعی با کمک دانش و فناوری ممکن است و با توجه به منابعی که زیمبابوه در اختیار دارد، توانمندی‌های دانشی و فناورانه ایران می‌تواند به گسترش خدمات، افزایش رفاه و پیشرفت با سوار شدن فناوری بر این ظرفیت‌ها منجر شود. در این راستا با آغوش باز از همکاری علمی، نوآوری، اجتماعی و صنعتی با ایران، استقبال می‌کنیم.

«ایران» الگوی خودباوری و توانمندی 

مورویرا همچنین با اشاره به رویکرد حمایتگرانه و دیدگاه باز جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در تلاش هستیم تا روابط سیاسی خوب دو کشور را به سطح روابط علمی و فناوری نیز ترجمه کنیم و بر این باور هستیم که ایران در زمینه استقلال، خودباوری و پیشرفت قدم‌های خوبی برداشته است و برای ما مهم است تا تجربیات ایران را بیاموزیم و با استفاده از فناوری و نوآوری، کرامت و عزت‌مندی را به مردم خود ارمغان کنیم. در گفت‌وگو و دیدار با معاون علمی رییس‌جمهور ایران بر این موضوع تاکید شد و اعلام کردیم که مشتاق هستیم روابط راهبردی با ایران را به ویژه در حوزه علم و فناوری تقویت کنیم و این کار را در قالب سیاست‌ها، کمیته‌های مشترک و کارگروه‌های همکاری دنبال خواهیم کرد.

وزیر علوم زیمبابوه همچنین با اشاره به استفاده از تجربیات ایران در بومی‌سازی محصولات استراتژیک و پیشرفته گفت: ایران دارای سال ها تجربه و دستاورد در عرصه نوآوری است و توانسته است با اتصال فناوری و نوآوری به منابع، عزت و اقتدار را برای مردم خود کسب کند. در زیمباوه همچنان منابع طبیعی و زیرزمینی، محور اقتصاد هستند و به دنبال این هستیم تا از اقتصاد مبتنی بر منابع عبور کنیم. وابستگی به منابع، خواسته استعمارگران است و با گذار از منبع پایه بودن به دنبال حرکت به سوی یک اقتصاد مولد هستیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری،  وی افزود: از طریق ارائه خدمات و تولید محصولات مناسب می‌توانیم به مردم خود کرامت ببخشیم. با معاون محترم علمی به یک هماهنگی برای اجرای پروژه هایی با مالکیت مشترک بر زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و دانش و فناوری‌ها رسیدیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک به یک پلتفرم برای تولید محصولات مشترک با کیفیت مطلو دست پیدا کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان