رشته‌های پرمخاطب و کاربردی دانشگاه پیام‌نور توسعه می‌یابد



ایسنا/ رئیس دانشگاه پیام‌نور با اشاره به موضوعاتی که درباره کاهش رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این دانشگاه مطرح شده بود، اظهار کرد: حذف رشته در دانشگاه پیام‌نور نداریم و صرفاً برخی از رشته‌ها جایگزین رشته‌های پرمخاطب و کاربردی می‌شود تا برای آینده جامعه و خود دانشجو مفید باشند. 

عصر امروز (۶ ابان‌ماه) در جمع مدیران ستادی، روسای مراکز و واحدها و کارکنان استان زنجان، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور توانسته است استرس کنکور را رفع کند و پذیرای دانشجویانی باشد که توان ورود به دانشگاه‌های بزرگ کشور را به دلیل شرایط خانوادگی و اجتماعی ندارند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف تاسیس این دانشگاه آن بوده که بتواند نظام آموزش عالی را در کل کشور ارائه دهد و آموزش را به جاهایی ببرد که در دیگر دانشگاه‌ها وجود نداشتند.

این مسئول ادامه داد: همچنین برخی دانشجوها که استعداد و رتبه خوبی دارند این دانشگاه را انتخاب می‌کنند تا در کنار خانواده‌هایشان باشند؛ از سویی دیگر از مزیت‌های مهم این دانشگاه شهریه تحصیلی پایین‌تر به نسبت سایر دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همچنین با اشاره به ماموریت ترکیبی دانشگاه پیام‌نور، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور در کنار آموزش مجازی، آموزش حضوری نیز دارد و لذا یک نظام آموزشی ترکیبی است و با همین شکل آموزش ترکیبی کار خود را ادامه خواهد داد و علاوه بر این در برخی از رشته‌ها برنامه‌های توسعه‌ای را در پیش می‌گیرد. 

وی با اشاره به موضوعاتی که درباره کاهش رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این دانشگاه مطرح شده بود، اظهار کرد: حذف رشته در دانشگاه پیام‌نور نداریم و صرفاً برخی از رشته‌ها جایگزین رشته‌های پرمخاطب و کاربردی می‌شود تا برای آینده جامعه و خود دانشجو مفید باشند. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور در ارتباط با مسائل رفاهی و مالی دانشگاه، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد، مشترک است و بخش اعظمی از بودجه دانشگاه‌ها صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان