دانشگاه فرهنگیان صرفا نیروی انسانی تربیت نمی‌کند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، همایش تربیت و معلمان آینده از صبح امروز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و پرورش آغاز به کار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این برنامه گفت: تکلیفی است که برعهده خانواده قرار دارد، اما به دلیل حضور در زیست‌بوم کنونی خانواده‌ها نه فرصت و نه تخصص لازم را برای این امر مهم دارند؛ در نتیجه ایجاد این بستر بر دوش نهادی قرار گرفته تحت عنوان نهاد آموزش و پرورش که مسئولیت خطیری را برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر بلامانع این بستر معلم است، گفت: اگر بخواهیم حکمرانی خوب محقق شود، چاره‌ای جز این نیست که معلم را دریابیم و آن‌ها را تقویت کنیم، پس توجه به معلمان و دانشگاه‌های تربیت معلم مهم‌ترین وظیفه‌ای است که باید به آن پرداخته شود.

نوری با اشاره به دوره تحولی افزود: در این دوره با ورود آقای صحرایی به دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه صرفاً نیروی انسانی تربیت نمی‌کند و ماموریت‌گرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله‌ای جدید شده است و با حمایت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توانسته مسیری روشن را آغاز کند. همچنین ارتباطی خوب با دیگر دانشگاه‌های برتر کشور برقرار شده است که منجر خواهد شد مسیر خوبی طی شود.

وی در پایان خطاب به دانشجومعلمان بیان کرد: ما مطمئنیم که شما موفق‌ترین انسان‌ها خواهید بود، چون جوان هستید. ان‌شالله در راستای معلمی قدم بردارید و نهاد بزرگ تعلیم و تربیت به کمک شما تقویت شود و شما هم با استفاده از نوآوری‌های روز این نظام آموزشی را ارتقا دهید.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان