خط مقدم تغییرات آب‌وهوایی به لرزه افتاد



ایسنا/خراسان رضوی جنگل‌های جهانی به سرعت در حال تغییر هستند و در حال حاضر عواقب آن مشاهده می‌شود.

به نقل از ارث، مطالعه نگران‌کننده‌ای که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ انجام شد، بینش‌های مهمی در مورد تغییرات در ترکیب جنگل‌های جهانی و ذخایر کربن آن‌ها آشکار کرد و دیدگاه جدیدی در مورد چگونگی تغییر شیوه‌های مدیریت جنگل در سراسر جهان ارائه کرد.

این تحقیق با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های یادگیری ماشین و تشخیص تغییر، نگاهی بی‌نظیر به تغییر چشم‌انداز مدیریت جنگل و پیامدهای آن برای ترسیب کربن و حفاظت از تنوع زیستی ارائه می‌کند.

جنگل‌ها با جذب دی‌اکسیدکربن از جو، نقش اساسی در مبارزه با تغییرات اقلیمی ایفا می‌کنند. راهبردهایی مانند احیای جنگل به دلیل پتانسیل آنها برای افزایش ذخیره کربن شناخته شده است، با این حال، تأثیر این جنگل‌های مدیریت‌ شده بر تنوع خاک و حفظ کلی کربن، موضوع بحث‌های جاری است.

با توجه به ماهیت پیچیده الگوهای جنگلی جهانی و چالش‌های موجود در تمایز بین انواع جنگل‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، نیاز مبرمی به نقشه‌برداری دقیق و تجزیه‌وتحلیل شیوه‌های مدیریت جنگل وجود دارد.

نتایج تحقیق اخیر نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه است و از آخرین پیشرفت‌ها در تصاویر ماهواره‌ای و یادگیری ماشینی برای تشریح تکامل شیوه‌های مدیریت جنگل در سراسر جهان به طور دقیق استفاده می‌کند.

این تجزیه‌وتحلیل جامع، چشم‌انداز متفاوتی از تغییرات را روشن می‌کند و نشان می‌دهد، در حالی که ذخایر کربن طبیعی جنگل‌ها کاهش یافته، رشد جبرانی در جنگل‌های مدیریت‌ شده وجود داشته است.

محققان اظهار کردند که یافته‌های ما بر ماهیت پویای جنگل‌های جهانی تأکید و نقش مهم شیوه‌های مدیریت جنگل را در پرداختن به تغییرات آب‌وهوایی برجسته می‌کند. این مطالعه گامی اساسی به سمت درک و بهینه‌سازی سهم جنگل‌ها در ترسیب کربن و حفاظت از تنوع زیستی است.

فراتر از عملکردهای زیست‌محیطی، جنگل‌ها از معیشت ۱.۶ میلیارد نفر پشتیبانی می‌کنند همچنین غذا، سوخت و الیاف را ارائه می‌دهند.

با افزایش سرعت تغییرات آب‌وهوایی، اهمیت جنگل ها در ترسیب کربن و به‌عنوان حائل در برابر آب‌وهوای شدید حیاتی‌تر می‌شود.

جنگل‌های جهانی علی‌رغم اهمیتشان، با تهدیدات بی‌سابقه‌ای ناشی از جنگل‌زدایی، تخریب زمین و تغییرات آب‌وهوایی مواجه هستند. قطع غیرقانونی درختان، توسعه کشاورزی و توسعه زیرساخت ها از دلایل اصلی از بین رفتن جنگل‌ها هستند.

تغییرات آب‌وهوایی این تهدیدها را تشدید می‌کند و فراوانی آتش‌سوزی‌ها و شیوع آفات را افزایش می‌دهد. از بین رفتن جنگل‌ها نه تنها به گرمایش جهانی کمک می‌کند، بلکه تنوع زیستی را کاهش می‌دهد و چرخه آب را مختل می‌کند و میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

سرپرستی پایدار جنگل، سنگ بنای حفظ و ارتقای سلامت جنگل‌های جهانی است و شامل مدیریت جنگل‌ها به‌گونه‌ای است که تنوع زیستی، بهره‌وری و ظرفیت بازسازی آن‌ها حفظ شود.

جنگل‌های جهانی برای زندگی روی زمین ضروری هستند، خدمات زیست محیطی ضروری را ارائه می‌دهند و از جوامع متنوع حمایت می‌کنند.

راه حفظ آنها در مباشرت پایدار، همکاری بین‌المللی و ادغام دانش سنتی با فناوری مدرن نهفته است. با پایبندی به این اصول، می‌توانیم از آینده میراث سبز سیاره خود محافظت کنیم.

مقاله کامل این تحقیق در مجله Remote Sensing منتشر شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان