خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند


ناسا خدمه جدیدی را برای اقامت در زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، ناسا خدمه جدیدی متشکل از چهار داوطلب را برای شرکت در یک ماموریت شبیه‌سازی‌شده مریخ انتخاب کرده است تا در یک زیستگاه واقع در «مرکز فضایی جانسون» زندگی کنند.

به نقل از ناسا، «جیسون لی»(Jason Lee)، «استفانی ناوارو»(Stephanie Navarro)، «شریف الرمیثی»(Shareef Al Romaithi) و «پیومی ویجسکارا»(Piyumi Wijesekara) در روز جمعه ۱۰ مه به «آنالوگ پژوهش‌های اکتشاف انسانی»(HERA) ناسا وارد خواهند شد. آنها پس از ورود به زیستگاه، به مدت ۴۵ روز مانند فضانوردان زندگی و کار خواهند کرد. این گروه پژوهشی در روز ۲۴ ژوئن برای بازگشت به زمین از زیستگاه خارج خواهند شد. «خوزه باکا»(Jose Baca) و «براندون کنت»(Brandon Kent) اعضای جایگزین خدمه این ماموریت هستند.

زیستگاه HERA، دانشمندان را قادر می‌سازد تا پیش از اعزام فضانوردان ناسا به ماه، مریخ و فراتر از آن، به ارزیابی چگونگی سازگاری خدمه با انزوا، محصور شدن و ارتباط از راه دور بپردازند. اعضای این گروه، پژوهش‌های علمی و وظایف عملیاتی را در طول ماموریت شبیه‌سازی‌شده خود به سیاره سرخ انجام خواهند داد. یکی از این فعالیت‌ها، پیاده‌روی شبیه‌سازی‌شده روی سطح مریخ با استفاده از واقعیت مجازی است. همچنین، خدمه با مرکز کنترل ماموریت تماس خواهند داشت و تاخیرهای ارتباطی فزاینده‌ای را تجربه خواهند کرد که تا پنج دقیقه طول می‌کشند.

این خدمه، دومین گروه از داوطلبانی هستند که امسال برای یک ماموریت شبیه‌سازی شده مریخ در زیستگاه HERA حضور می‌یابند. خدمه پیشین HERA، ماموریت خود را در ۱۸ مارس به پایان رساندند. دو ماموریت دیگر نیز در سال جاری انجام خواهند شد و ماموریت آخرین گروه خدمه HERA قرار است در ۲۰ دسامبر به پایان برسد.

شریف الرومیثی اولین شخص اهل امارات متحده عربی است که برای حضور در HERA انتخاب شده و طی مشارکت بین ناسا و «مرکز فضایی محمد بن راشد»(MBRSC) در این ماموریت شرکت خواهد کرد.

همانند ماموریت پیشین HERA در سال جاری، «برنامه پژوهش انسانی»(HRP) ناسا در حال انجام دادن ۱۸ مطالعه پیرامون سلامت انسان در طول این ماموریت است. این آزمایش‌ها واکنش‌های فیزیولوژیکی، رفتاری و روان‌شناختی خدمه را در محیطی مشابه شرایط مریخ ارزیابی خواهند کرد. هفت مورد از این پژوهش‌ها طی همکاری مرکز فضایی محمد بن راشد و «آژانس فضایی اروپا»(ESA) انجام می‌شوند. اطلاعات به دست‌آمده از این پژوهش‌ها به پژوهشگران امکان می‌دهند تا راهبردهایی را با هدف کمک به فضانوردان برای غلبه بر موانع ماموریت‌های طولانی در اعماق فضا توسعه دهند و آزمایش کنند.

خدمه اصلی ماموریت به شرح زیر هستند.

جیسون لی

جیسون لی دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی ساخت و تولید «دانشگاه کنتیکت»(UConn) است. او دروس سیالات حرارتی، ساخت و تولید و مهندسی ورزش را تدریس می‌کند. همچنین، لی به عنوان مدیر بخش مهندسی مکانیک دانشگاه خود و مدیر پردیس کنسرسیوم فضایی ناسا خدمت می‌کند.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

لی مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک خود را از «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی»(UC Berkeley) و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را از «دانشگاه تگزاس در آستین»(UT Austin) دریافت کرده است. پژوهش‌های لی بر فرآیندهای تولید شامل انتقال حرارت و معرفی مواد محافظ حرارت متمرکز بودند. او مدرک فوق دکتری خود را از دانشگاه «ام‌آی‌تی»(MIT) دریافت کرد و دوره تحصیلی خود را با مطالعه نانوالیاف دارای استحکام بالا به پایان رساند.

لی در بوستون زندگی می‌کند. او در اوقات فراغت خود از دویدن، هنرهای رزمی، شطرنج و صخره‌نوردی لذت می‌برد. همچنین، لی دوست دارد فیلم‌ و نمایش ببیند، غذاهای جدید را امتحان کند، وقت خود را با دوستان بگذراند و برادرزاده و خواهرزاده‌هایش را ببیند.

استفانی ناوارو

استفانی ناوارو افسر عملیات فضایی در نیروی هوایی آمریکاست. او بیش از یک دهه در گارد ملی هوایی آمریکا خدمت کرده است. ناوارو کار غیرنظامی خود را به عنوان متخصص فناوری اطلاعات برای ارتش آمریکا آغاز کرد و مهندسی سیستم‌ها را برای تلاش‌های نوسازی مرکز داده‌ها در هاوایی انجام داد. ناوارو در حال حاضر در شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) به عنوان مهندس ارشد سیستم و متخصص برنامه‌های ارتباط ماهواره‌ای کار می‌کند.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

ناوارو مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک از «دانشگاه مرکز فلوریدا»(UCF) گرفت. او در حالی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ادامه می‌داد، به عنوان کارآموز در کنگره و سنای آمریکا خدمت می‌کرد. ناوارو اخیرا یک برنامه مهندسی سیستم‌ را در «مؤسسه فناوری کالیفرنیا»(Caltech) به پایان رسانده و در تلاش است تا مدرک کارشناسی ارشد را در رشته امنیت سایبری از «پردیس جهانی دانشگاه مریلند»(UMGC) دریافت کند.

ناوارو که از والدین اهل اکوادور در میامی متولد و بزرگ شده است، پیوندهای محکمی را با میراث فرهنگی خود دارد. او از وقت گذراندن با خانواده، سفر به دور دنیا، تحصیل برای دریافت گواهینامه خلبانی و غوطه‌ور شدن در تجربیات گوناگون آشپزی لذت می‌برد. ناوارو در اوقات فراغت خود، یا در حال تمرین است یا با هواپیمای «سسنا ۱۷۲»(Cessna 172) پرواز می‌کند. ناوارو اکنون ساکن اورلاندو در ایالت فلوریداست.

شریف الرمیثی

شریف الرمیثی یک خلبان با بیش از ۱۶ سال تجربه در صنعت هوایی است که بیش از ۹۰۰۰ ساعت پرواز را با چندین هواپیمای شرکت‌های «ایرباس»(Airbus) و «بوئینگ»(Boeing) شامل می‌شود. الرمیثی در حال حاضر فرماندهی هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ را برعهده دارد و این امر، تخصص و رهبری او را در هوانوردی ثابت می‌کند.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

الرمیثی مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا و سه مدرک کارشناسی ارشد را از «دانشگاه هوانوردی امبری ریدل»(ERAU) دریافت کرده است که به ترتیب بر مدیریت هوافضا و هوانوردی، سیستم‌های ایمنی و عملیات فضایی متمرکز هستند. او در سال ۲۰۱۴ موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته هوانوردی از دانشگاه هوانوردی امبری ریدل با تخصص در حوزه سیستم‌های ایمنی و عوامل انسانی شد. الرمیثی جوان‌ترین و هشتمین فارغ‌التحصیل جهان به شمار می‌رود که مدرک دکتری هوانوردی را دریافت کرده است.

الرمیثی در حال حاضر در ابوظبی، امارات زندگی می‌کند. او در اوقات فراغت خود از ماهی‌گیری، مطالعه و سفر لذت می‌برد.

پیومی ویجسکارا

پیومی ویجسکارا یک دانشمند مقطع فوق دکتری در آزمایشگاه بیوفیزیک تشعشع «مرکز تحقیقات ایمز»(Ames Research Center) ناسا واقع در کالیفرنیاست. پژوهش‌های ویجسکارا بر توسعه مدل‌های بافت برای بررسی اثرات عوامل استرس‌زا ناشی از پروازهای فضایی متمرکز هستند که از جمله آنها می‌توان به ارزیابی اثر تشعشعات و غبار ماه روی سیستم تنفسی انسان اشاره کرد.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

ویجسکارا مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی زیستی از «دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیگو»(UCSD) و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی پزشکی از «دانشگاه کارنگی ملون»(CMU) دریافت کرد. پژوهش‌های مقطع دکترای او بر مهندسی سلول‌های بنیادی و اندام‌ها متمرکز بودند و بر مدل‌های مهندسی ریه تاکید داشتند که مشابه فیزیولوژی ریه انسان هستند تا به مطالعه بیماری‌های تنفسی کمک کنند.

ویجسکارا در حال حاضر در سن‌فرانسیسکو زندگی می‌کند. او از وقت گذراندن با خانواده و دوستان، دویدن در امتداد خلیج سن‌فرانسیسکو، مطالعه، پیاده‌روی، داوطلب شدن در سازمان خیریه «بانک غذا»(Food bank) و شرکت کردن در کنسرت‌ها لذت می‌برد.

خدمه جایگزین ماموریت به شرح زیر هستند.

خوزه باکا

خوزه باکا دانشیار بخش مهندسی «دانشگاه تگزاس ای اند ام در کورپس کریستی»(TAMU–CC) است. علایق پژوهشی او شامل طراحی سیستم‌های مدولار، افزایش قابلیت‌های وسایل نقلیه خودران بدون سرنشین و هماهنگی گروه‌هایی متشکل از چند ربات در محیط‌های پیچیده هستند.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

باکا مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از «موسسه فناوری ماتاموروس»(Instituto Tecnológico de Matamoros) در مکزیک دریافت کرد. سپس، مدرک کارشناسی ارشد مکاترونیک را از «دانشگاه علوم کاربردی آخن»(FH Aachen) آلمان و مدرک دکتری را در رشته اتوماسیون و رباتیک از «دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید»(UPM) گرفت.

باکا به عنوان پژوهشگر فوق دکتری در بخش علوم رایانه «دانشگاه نبراسکا در اوماها»(UNO) مشغول به کار شد و در آنجا، در یک پروژه تحقیقاتی با بودجه ناسا شرکت کرد. آن پروژه به دنبال توسعه یک سیستم رباتیک قابل تنظیم مجدد بود که می‌توانست خود را برای غلبه بر موانع و کشف سناریوهای ناشناخته تغییر دهد. باکا حین انجام دادن آن پروژه، انجام دادن پروژه‌هایی را آغاز کرد که هدف آنها حمایت از فضانوردان در طول ماموریت‌های فضایی بلندمدت بود.

باکا در اوقات فراغت خود، فعالیت‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضی را برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی تا کالج با تمرکز ویژه بر مهندسی و رباتیک ترویج می‌کند. او در تگزاس زندگی می‌کند و از ورزش کردن، کاوش در مکان‌های جدید، تجربه کردن فرهنگ‌ها و غذاهای جدید و وقت گذراندن با خانواده لذت می‌برد.

براندون کنت

براندون کنت یک مدیر پزشکی در صنعت داروسازی است که از تلاش‌های جهانی به منظور توسعه درمان‌های جدید برای انواع سرطان حمایت می‌کند.

خدمه جدید سفر شبیه‌سازی‌شده مریخ معرفی شدند

کنت مدرک کارشناسی بیوشیمی و زیست‌شناسی را از «دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی»(NC State) دریافت کرد. او مدرک دکتری خود را در رشته زیست‌پزشکی از «دانشکده پزشکی مانت ساینای»(Mount Sinai) در شهر نیویورک گرفت. پژوهش دکتری کنت عمدتا بر چگونگی تنظیم کردن عوامل ژنتیکی موثر در رشد اولیه جنین و پیشروی سرطان متمرکز بود.

کنت پس از پایان تحصیلات تکمیلی خود، به سمت مشاور ارتباطات علمی و پزشکی در حوزه انکولوژی رسید. تمرکز اولیه کار او بر انتشار داده‌های کارآزمایی بالینی، تبادل علمی و ابتکارات آموزش پزشکی است.

کنت و همسرش دو دختر دارند. او در اوقات فراغت خود از وقت گذراندن با دخترانش، پرواز با هواپیمای شخصی، پیاده‌روی، حفظ آمادگی جسمانی و مطالعه لذت می‌برد. کنت اکنون در نیوجرسی زندگی می‌کند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان