حذف ۸۳ میلیون شغل تا ۲۰۲۷/ راه‌اندازی مراکز دانش‌بنیان با همکاری پارک‌های فناوری



رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: با همکاری پارک‌های علم و فناوری در هر استان یک مرکز دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دکتر غلامحسین حسینی‌نیا امروز در پنل نوآورانه فارغ‌التحصیلان که در حاشیه نمایشگاه آبادیران برگزار شد، با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد در خصوص آینده شغلی در جهان، گفت: این گزارش که در می سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، از حذف ۸۳ میلیون شغل تا ۴ سال آینده خبر می‌دهد. این عدد به معنای آن است که تحولات عظیمی در بازار جهانی کار رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: این گزارش در عین حال تاکید دارد که تا ۴ سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۷ تعداد ۶۹ شغل جدید ایجاد می‌شود.

حسینی نیا اضافه کرد: در این گزارش دلیل حذف و اضافه شدن این تعداد شغل رشد اقتصاد جهانی، تورم بالا و استفاده از هوش مصنوعی عنوان شده است، ولی به نظر من وجود فناوری‌های دیگری چون ICT، بیگ دیتا، امنیت سایبری و یکپارچه سازی سیستم‌ها و توسعه ربات‌ها در این زمینه اثرات زیادی دارند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در مجمع جهانی اقتصاد مهارت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: در این سازمان ما برای حوزه دانش‌بنیان، تعداد ۱۲۳۴ استاندارد دانش‌بنیان تعریف کردیم.

وی ادامه داد: از سوی این سازمان در سایر استان‌ها، ۶۴۸ مرکز ایجاد شده است و ما با همکاری پارک‌های علم و فناوری در هر استان یک مرکز دانش‌بنیان راه اندازی می‌کنیم.

به گفته وی این طرح با همکاری دانشگاه تهران در حال اجرایی‌سازی است، ضمن آنکه در استان البرز با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری اجرا می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان