جایگاهی برای حضور والدین در مدارس ایجاد شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، نشست تخصصی، هفته تربیت اسلامی با موضوع “خانواده و تربیت” با حضور وزیر آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.

یوسف نوری با تبریک روز امور تربیتی و میلاد امام زمان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سند تحول بر مبنای ۱۶۰ مقاله پژوهشی به تألیف درآمده است.

وی با اشاره به اینکه برخی انگاره‌ها در خصوص نظام آموزشی باید تغییر پیدا کند؛ گفت: رکن اول در نظام آموزشی خانواده است. نگاه ما به اولیا بیشتر نگاه مالی و کمک خانواده‌ها است. در سند تحول نگاه ما تکریم خانواده‌ها است. اولیا درگیری‌های دیگری دارند؛ به صورت تخصصی با مفاهیم تربیتی آشنایی ندارند و تکلیفی هم در مورد آموزش به گردن ندارند در حالی که دولت مکلف به تربیت و آموزش است و خانواده‌ها حق دارند از دولت این تکلیف را مطالبه کنند.

نوری با بیان اینکه مسئولیت سرپرستی و تربیت کودک با خانواده است؛ گفت: مشارکت و نظارت اولیا بر اقدامات مدرسه حق خانواده هاست. جلب مشارکت مادی و خصوصاً معنوی خانواده‌ها هم از وظایف دولت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت خانواده‌ها در گفت: منظور از مشارکت خانواده‌ها، مشارکت در امور فوق برنامه و برنامه ریزی های آموزشی است. این نحوه مشارکت بخشی از شیوه‌های نوین آموزشی است.

نوری با بیان اینکه این موضوع مطرح شده است که هر مدرسه‌ای یک جایگاه برای اولیا درست کند؛ کند؛ گفت: یک خط تلفن ۱۵۷۰ و یک مرکز مشاوره هم ایجاد شده است. با این حال در هر مدرسه باید یک صندلی یا یک اتاق برای اولیا فراهم کنیم تا نماینده انجمن اولیا و مربیان در مدرسه حضور داشته باشد. حتی این نماینده می‌تواند در داخل کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم خودشان بهترین مراسم‌ها را ایجاد می‌کنند آنها می‌توانند بهترین اقدامات را در مدارس ایجاد کنند نباید فکر کنیم اولیا فقط برای مشارکت مادی باید اثر گذار باشند. باید بپذیریم تربیت هم به عهده معلم و هم به عهده خانواده است. باید نقش یکدیگر را در مسیر تربیت درک کنیم و همدیگر را بپذیریم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان