برگزاری رویداد «ایدنو» برای حل مسائل مدرسه



وحید عظیمی وند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مطرح شدن برگزاری رویداد «ایدنو» (ایده نو) در مدارس از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، اظهار کرد: مخاطبین رویداد ایدنو دانش آموزان دختر و پسر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مقطع متوسطه اول و دوم سراسر کشور هستند و قرار است این رویداد به منظور خیزش نوجوانان کنشگر در حل مسائل مدرسه به‌زودی در مدارس کشور اجرا شود.

وی درباره اهداف رویداد «ایدنو» ادامه داد: تقویت رویکرد مسئله محوری در بین دانش آموزان، ارتقای سطح دانش‌آموزان در شناخت مسئله، ارتقای سطح دانش آموزان در کشف و ریشه‌یابی، ارتقای سطح دانش‌آموزان در ایده پردازی، فراهم کردن زمینه مساعد در جهت تبادل تجربیات و تولید ایده‌های فرهنگی مدرسه از جمله اهداف این طرح است.

عظیمی وند افزود: برخلاف تمامی دوره‌های آموزشی مبتنی بر ارائه استاد و آموزش محور،  رویداد مسئله محوری ایدنو عملیات محور بوده و دانش آموزان و گروه‌ها فعالانه به کمک مربیان رویداد مسیر حل مسئله را طی می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: به همین منظور تیم‌ها طی یک رویداد سه روزه به صورت حضوری به طی کردن سه مرحله؛ شناخت مسئله کشف و ریشه یابی و ارائه راهکار و حل مسئله می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در رویداد به صورت تیم‌های ۳ یا ۴ نفره متشکل از اعضای انجمن اسلامی استان یا مدرسه است. پس از اعلام فراخوان رویداد دانش آموزان باید در سامانه عقیق ثبت نام کنند.

به گفته عظیمی وند، کنشگری اجتماعی دانش آموزان در این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است و دانش آموزان با کشف و ریشه‌یابی مسئله‌های حوزه دانش آموزی به ابعادی از اهمیت و ضرورت این موضوع دست می‌یابند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان