تغییر محتوای دروس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی



ایسنا/ رئیس بر تغییر محتوای دروس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

علی نظری  امروز یکم مردادماه در نشست دبیر کشور با دانشگاهیان لرستان که در محل سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند برای همه ما مهم و سرلوحه کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این سند دانشگاه متعالی، مترقی و آرمانی در راستای اهداف نظام مقدس است.

نظری یادآور شد: اگر علم در دانشگاه کاربردی نباشد صندلی‌ها خانه می‌ماند و این نکته بسیار مهمی است که باید مد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: دانشگاه‌ها مجری برنامه‌های کلان هستند و این دانشگاه‌ها نیاز به سیاستگذاری‌های کلانی همچون تغییر محتوای دروس دارند.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه محتوای دروس باید تغییر کند تا انسان موحد تربیت و آموزش ببیند، اضافه کرد: یکی از موارد سند اسلامی شدن دانشگاه، رعایت تک جنسیتی و مجزا شدن سلف سرویس‌هاست.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های پلدختر، ، نورآباد و الشتر ۴ وجود دارد که تک جنسیتی هستند و در یک اتاق ۲۰ متری بین ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور دارند.

نظری افزود: این موضوع و این شرایط با سند دانشگاه اسلامی که یکی از مفاد آن رعایت عدالت آموزشی است مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: سهم لرستان از آموزش عالی کشور در سال گذشته استان آخر بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان  بیان کرد: همین ماه ۲۲.۸ میلیارد تومان سهم این دانشگاه بوده که ۲۲.۴  میلیارد تومان آن صرف حقوق نیروهای پیمانی و رسمی شده است؛ چگونه با این اعتبارات می‌توان اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و اسلامی شدن دانشگاه‌ها را رقم بزنیم.

نظری خاطرنشان کرد: درست است که فرامین و روحیات امامین انقلاب به ما می‌گوید که مرد روزهای سخت باشیم و از بحران‌ها عبور کنیم اما برای مسائل مالی دانشگاه باید فکر اساسی‌تری اندیشید.

وی اضافه کرد: بخشی از آیین‌نامه ارتقاء دانشگاه با سند دانشگاه اسلامی مغایرت دارد. کجای این آیین‌نامه انسان را موحد بار می‌آورد و رویکردهای او را تغییر می‌دهد، بنابراین ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مسئله بپردازد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان