تبیین ارتقای شغل معلمی از تأکیدات رهبر انقلاب در دیدار با فرهنگیان



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهدی کاظمی با اشاره به دیدار هر ساله جمعی از فرهنگیان کشور با گفت: امسال نیز توفیق حضور داشتیم. در این جلسه رهبر انقلاب، فرمایشات راهبردی داشتند که نقشه راه آموزش‌وپرورش در یک سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر الگوسازی در جامعه معلم‌ها اظهار کرد: ما معلم‌های ویژه‌ای در کشور داریم که کارهای ویژه و شاخص و خاصی را انجام داده‌اند و لازم است این افراد شناسایی شوند و از طریق رسانه‌ها به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شوند. در این راستا رهبر معظم بر نقش رسانه تأکید کردند.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این که معلم‌های ما در این سال‌ها جلوه‌های ویژه معلمی را در موضوعات مختلف داشته‌اند، عنوان کرد: نمونه این جلوه‌ها را در ایام کرونا شاهد بودیم؛ از جمله خدمات ویژه‌ای که برخی معلم‌ها به دانش‌آموزانی که امکان تحصیل نداشتند، ارائه کرده و یا کمک‌های مؤمنانه‌ای که در آنها شرکت داشته‌اند.

 وی یادآور شد: ما هر ساله انتخاب معلم نمونه و برتر را داشته‌ایم و امسال نیز در این دیدار ۲۰ نفر از معلم‌های نمونه در این جلسه حضور داشتند. اغلب این معلم‌های نمونه از مناطق روستایی بودند و کارهای متفاوتی را انجام دادند و اقدامات شاخصی داشته‌اند.

 کاظمی تأکید کرد: ما باید سعی کنیم تا بیشتر این افراد نمونه را به جامعه معلم‌ها معرفی کنیم، همانند سایر عرصه‌ها که هنرمندان شاخص را جامعه می‌شناسد؛ ولی معلم‌ها کمتر معرفی شده‌اند.

 وی از تبیین ارتقای شغل معلمی به‌عنوان یکی دیگر از تأکیدات رهبری یاد و بیان کرد: با تبیین این موضوعات توسط رسانه، هم همراهی‌ها بیشتر خواهد شد و هم دانش‌آموزان به سمت شغل معلمی سوق خواهند یافت.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با رادیو متذکر شد: باید در شاخص‌های انتخاب معلم نمونه و معلم‌های ماندگار که می‌توانند الگو باشند  برنامه‌ریزی کرده و برای ارزیابی سال آینده توجه بیشتری به برخی از نکات داشته باشیم؛ از سوی دیگر از رسانه ملی این انتظار است که معلم‌های نمونه را بیشتر به جامعه معرفی  و زمینه الگوسازی را در جامعه فراهم آورند.

 وی با اشاره به نحوه انتخاب معلم نمونه گفت: برای انتخاب معلم نمونه هر ساله ستاد بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی و تعیین شاخص‌ها در آن ستاد و در جلسات کارگروه تخصصی انجام می‌شود. هر ساله تغییراتی را در شاخص‌ها داشته‌ایم، امسال نیز برای انتخاب معلم نمونه نسبت به سال گذشته شاخص‌های متنوع و متعددی داشتیم از جمله تفاوت‌هایی که ایجاد شده بود غیر از شاخص‌ها، ارزیابی‌هایی بود که دانش‌آموزان و اولیای آنها از معلم‌ها داشتند که برای اولین‌بار اتفاق افتاد.

 کاظمی افزود: این ارزیابی‌ها در سامانه انتخاب معلم نمونه‌ی دانش‌آموزان موجود است. آنها(دانش‌آموزان) با اطلاعات کاربری خود وارد سامانه می‌شدند و نسبت به عملکرد معلم‌هایشان اعلام نظر می‌کردند. این موضوع در مرحله مدرسه‌ای و منطقه‌ای رقم خورد.

 وی اظهار کرد: در مرحله کشوری شاخص‌هایی همچون سوابق کاری و مستنداتی که در مورد کارهای خلاقانه در امر آموزش، ایثارگری، جهاد  گذشت و … داشته‌اند مدنظر قرار گرفته است اما در بازنگری‌هایی که هرساله صورت می‌گیرد شاخص‌های دیگر را هم مدنظر قرار خواهیم داد.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: علاوه بر انتخاب معلم نمونه، انتخاب مدیر نمونه، معاون مدرسه نمونه، مربی تربیتی نمونه، مراقب بهداشت و سلامت نمونه را هم داشته‌ایم.

 وی با بیان این که مقام معظم رهبری در این سال‌ها به آموزش‌وپرورش و جایگاه آن توجه داشته‌اند، گفت: ایشان امسال فرمودند آموزش‌وپرورش در ردیف دیگر دستگاه‌ها نیست و همه دستگاه‌ها به‌گونه‌ای به‌کارگیرنده نیرویی هستند که در آموزش‌وپرورش تربیت می‌شود . همچنین فرمودند همه دستگاه‌ها خودشان را باید به‌گونه‌ای در خدمت آموزش‌وپرورش ببینند و کمک کنند که آموزش‌وپرورش ارتقا یابد، در این صورت کشور در همه عرصه‌ها رشد خواهد داشت و این کمک می‌کند اهداف موردنظر انقلاب و سند تحول بنیادین تحقق یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان