بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی یک آسیب است



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سیدمرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از استادان مرکز علمی کاربردی کمیته امداد ضمن گرامیداشت روز معلم و استاد، گفت: امروز روز قدردانی از عزیزانی است که به عنوان استاد در این مرکز مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه اولین معلم، ذات اقدس الهی است، افزود: معلمی حقیقتا شغل انبیا است و این تعبیر والا، قداست شغل معلمی را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه معلم بر نفوس انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: اگر این تاثیرگذاری در مسیر بندگی و عبودیت خداوند قرار گیرد، معلمی از این منظر سخت‌ترین کارهاست و بالاترین پاداش‌ها را هم در این دنیا و هم در آن دنیا دارد.

بختیاری به نقش معلم در جامعه انسانی اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا، سوزی را در دل‌ سبب می‌شود که مومن جانش را در مسیر خداوند تقدیم می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: اگر علم منهای خدا شود، با وجود همه فضیلت‌ها، بلای جامعه انسانی است و این همان چیزی است که این روزها در غزه شاهد هستیم.

رئیس کمیته امداد بی‌تفاوتی در موضوعات اجتماعی و مشکلات مردم را یک آسیب دانست و تاکید کرد: معلمان و اساتید باید قدر موقعیتی را که در آن قرار گرفته‌اند خوب بدانند.

وی خودسازی را پیش‌شرط لازم برای تاثیرگذاری علم عنوان کرد و افزود: به تعبیر حضرت امام(ره) اگر خودسازی نباشد، علم فرد هم به ضرر جامعه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان