بولتون متمم قانون اساسی آمریکا در مورد آزادی بیان را به تمسخر گرفت



یک آمریکایی حین اعتراض به در زمان سخنرانی او بازداشت شد؛ این مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا نیز همزمان با این بازداشت تضمین در متمم اول قانون اساسی آمریکا را به تمسخر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، به نقل از پایگاه خبری شبکه راشاتودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در جریان یک سخنرانی هنگام بازداشت یک خبرنگار معترضی که او را متهم به دروغگویی درباره تسلیحات کشتار جمعی و “سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی در افغانستان” کرد، درباره متمم اول قانون اساسی آمریکا شوخی کرد.

سخنرانی بولتون در کنفرانس برگزار شده از سوی انستیتوی نوآوری سیاسی در تگزاس آمریکا در روز پنجشنبه توسط تایلر هانسن، یک روزنامه‌نگار آمریکایی مختل شد. این روزنامه نگار در ضمن این سخنرانی ایستاده و بولتون با سابقه طولانی جنگ طلبی را به دروغگویی درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق قبل از حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به این کشور متهم کرد.

هانسن با فریاد به بولتون گفت: “شما اساسا مردم عراق را هدف نسل کشی قرار دادید و بر جنایات جنگی در افغانستان سرپوش گذاشتید. چرا شما دستگیر شدن جولیان آسانژ (بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس)‌ را جشن گرفتید؟ چرا شما فکر می‌کنید چنین چیزی قابل قبول است؟ آیا جشن گرفتن برای جنایات جنگی قابل قبول است؟”

هانسن بعد از طرح این اعتراضش توسط ماموران بخش امنیتی دستگیر و از محل کنفرانس بیرون برده شد. هنگامی که او را بیرون می‌بردند بولتون درباره متمم اول قانون اساسی آمریکا که در آن آزادی بیان تضمین شده شوخی کرد و گفت: این هم مثال دیگری از به کار گیری متمم اول قانون اساسی آمریکا است!

بولتون در سمت‌های متعدد در دولت‌های اسبق آمریکا تحت ریاست جمهوری‌های ریگان، بوش پدر و بوش پسر خدمت کرد و بعدا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مشغول به کار شد اما چندی بعد به دلیل اختلاف پیدا کردن با ترامپ در ارتباط با چند مساله از جمله موضوع کره شمالی توسط او اخراج شد.

بولتون همچنین از چهره‌های حامی مداخله آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه، ونزوئلا و اخیراً روسیه بوده است. در سال ۲۰۱۸ او تهدید کرد، دیوان کیفری بین‌المللی لاهه را در صورت پیگرد قضایی آمریکایی‌ها به اتهام جنایات جنگی در افغانستان تحریم می‌کند و ماه گذشته میلادی به همسر جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس گفت، امیدوار است آسانژ به خاطر انتشار مدارک جنایات جنگی مذکور “حداقل ۱۷۶ سال در زندان حبس شود”.

ماموران امنیتی هانسن را قبل از رها کردن از بازداشت دستبند زده و به پارکینگ هدایت کردند.

این خبرنگار روز جمعه در توییتی نوشت: “سرشناس‌ترین افرادی که در دستگاه امنیت ملی کار می‌کنند، مجرمان روان‌پریش و فاقد قطب‌نمای اخلاقی هستند. من مطمئن نیستم که امنیت ملی چه ربطی به آن دارد، اما قطعاً یک الگو وجود دارد.”

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان