برنامه برای جذب سالانه ۲ هزار متخصص حوزه فناوری‌های کوانتوم



مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری کوانتوم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که تربیت و پرورش نیروی انسانی اثرگذار، اولین وظیفه ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم است و در این راستا، ترویج، اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای جذب سالانه حداقل دو هزار نفر در حوزه کوانتوم در دستور کار ستاد است، گفت: از ۱۰ دانشجوی پسادکتری توسط ستاد کوانتوم برای فعالیت در این مرکز نوآوری حمایت می‌شود تا کمکی به تسهیل فرآیند تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه کوانتوم صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش برجسته و پررنگ علم و فناوری در اقتدارآفرینی و امنیت کشور اظهار کرد: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که یکی از مصادیق توانمندی و اقتدار کشور در عرصه دفاعی و نظامی است که بزرگی و هژمونی این عملیات بر دو رکن مهم اتکا دارد که نخستین و مهم‌ترین این ارکان، برخورداری ایران از دانش و فناوری بومی کافی برای اجرای چنین عملیاتی است. در حقیقت مصداق واقعی «العلم سلطان» به وضوح‌ در این عملیات، نمایان بود و جهان، توانمندی دانشی و فناورانه ایران و توانمندی در کاربردی‌سازی آن را به وضوح دریافت.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دومین رکن این عملیات را می‌توان بهره‌مند بودن کشورمان از موهبت فرماندهانی دارای شجاعت، تدبیر و درایت استفاده و به کارگیری این توانمندی دانست. فرماندهان توانمندی که به مدد رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از چنین شجاعتی برخوردارند و این دو رکن در کنار هم، برای دوستان ایران مقتدر، امری تحسین برانگیز و برای دشمنانش، موضوعی هراسناک است.

معاون علمی رئیس جمهور، دانشگاه علم و صنعت ایران را یکی از پیشران‌های توسعه علم و فناوری در صنعت کشور دانست و افزود: ورود این دانشگاه به عرصه حمایت و توسعه فناوری‌های تحول‌آفرین و پیشران، موضوعی دلگرم کننده و زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب برای حرکت در توسعه و کاربردی‌سازی فناوری‌های تحول آفرینی همچون کوانتوم، به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان است و در همین راستا، معاونت علمی از تحقیقات، پروژه‌های تحقیق و توسعه و شکل‌گیری شرکت‌های نوپای این دانشگاه و تعریف پروژه‌های جدید حمایت می‌کند.

معرفی ۱۱۰ استاد شاخص در تربیت نیروی انسانی با اعطای «جایزه شیخ مفید»

رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان و آموزگاران اظهار کرد: آن‌چه امروز از شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای فناورانه و نوآورانه در عرصه‌های مختلف در اختیار داریم را مرهون دانشگاه‌ها هستیم. بعضا کم لطفی و بی‌مهری‌هایی نسبت به دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و جایگاه آنها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کم اهمیت تلقی می‌شود، این در حالی است که رشد و رونق امروز زیست بوم دانش‌بنیان کشورمان را مرهون دانشگاه‌های کشور هستیم. انعقاد موافقت‌نامه‌های معاونت علمی و دانشگاه‌ها پیمانی است از سوی معاونت علمی با دانشگاه‌های مطرح کشور که در مسیر تقویت و تسهیل فعالیت‌های فناورانه، شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی و رشد و بالندگی فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه گام برمی‌دارند.

به اعتقاد معاون علمی رئیس جمهور، دانشگاه فراتر از آن‌که که کارخانه تولید علم، تولید و توسعه فناوری باشد، کارخانه تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند است، ولی این موضوع و نقش فاخر در دانشگاه قدری کمرنگ شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: امسال جایزه‌ای تحت عنوان «جایزه شیخ مفید» تعریف شده است که با کمک دانشجویان نخبه دانشگاهی و بدون اعلام هیچ فراخوانی، استادانی را که انتخاب اول دانشجویان هستند و نقش اثرگذاری در تربیت و اعتلای نیروی انسانی دانشجو دارند، مورد تقدیر و حمایت قرار می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اعطای یک بسته حمایتی ۱۰ میلیارد ریالی به برگزیدگان این جایزه اظهار کرد: این جایزه شامل ۱۰۰۰ امتیاز است که تا ۴۰۰ امتیاز آن قابل دریافت به صورت نقدی بوده و بخش دیگر آن شامل استفاده از گرنت‌های خدمات شبکه آزمایشگاهی، پژوهانه‌ها و دریافت حمایت‌های دانشجویان مانند تسهیلات سربازی است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان