بررسی آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها/بررسی موضوع مهاجرت دانشجویان درجلسات بعدی



وزیر کشور از بررسی حوزه آسیب‌های اجتماعی در مراکز دانشگاهی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، احمد وحیدی در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در تشریح مسائل مورد بحث در این جلسه گفت: موضوع جلسه شورای اجتماعی کشور بررسی موضوعات اجتماعی و مسائل حوزه بود که با حضور وزیر علوم و عزیزان از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه آمارهایی که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته بود در قالب گزارشی ارائه و موارد مختلفی مورد توجه قرار گرفت. خوشبختانه اقدامات خوبی در هر سه حوزه وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد در حوزه مسائل آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وزیر کشور ادامه داد: محور اصلی برخی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و درباره چگونگی رفع آنها و همچنین انجام اقداماتی در جهت تقویت مسائلی چون نشاط اجتماعی، گفت‌وگوهای اجتماعی و … بحث و بررسی شد. بی تردید نارسایی‌هایی که موجب بروز آسیب‌ها باشد مورد توجه قرار گرفته و پیشنهاداتی از سوی هر سه مرکز مهم دانشگاهی ارائه شد تا در نهایت به راهکارهای موثر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: قطعا موضوع آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها با توجه به سطوح دانشگاهی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان‌های مختلف متفاوت است. هر چند که آمارها بالا نبود اما آنچه که مورد توجه بود در مورد استفاده از مواد غیر مجاز مخدر بود که آثار سوء آن مورد بررسی و توجه قرار گرفت و همچنین اقدامات انجام شده در این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: برخی فرهنگ‌سازی‌هایی که تلاش می‌شود شکل بگیرد و ممکن است موجب ایجاد برخی مفاسد باشد مورد بحث قرار گرفت تا تلاش شود ممانعت از آنها اتفاق بیفتد. باید از ناهنجاری‌های اخلاقی و مصرف مواد مخدر در مراکز دانشجویی جلوگیری شود. البته بخش دیگری از مباحث مورد بررسی نسبت به نکات مثبت حضور دانشجویان در حرکت‌های جمعی بود. خوشبختانه حضور دانشجویان در مراسم مذهبی و فرهنگی و همچنین حضور در اردوهای راهیان پیشرفت و نور از نکات مثبت است که آمار و گزارش‌های خوبی وجود دارد که در این جلسه ارائه شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی موضوع مهاجرت دانشجویان در این جلسه گفت: موضوع مهاجرت در این جلسه مورد گفت‌وگو قرار نگرفت و شاید در جلسات بعدی این موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان