بازنگری و اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، احمد محمودزاده در گزارش عملکردی مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۲ و برشی از برنامه‌های در دست اقدام سال جاری و گفت: در سال گذشته برنامه‌های سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش حول سه محور تقنینی، مدیرتی -سیاستی و مشارکتی با سایر سازمانها به سرانجام رسیده است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاستها و مأموریتهای ابلاغی رئیس جمهور و تاکیدات مقام عالی وزارت گفت: این سازمان هر ساله تمهیداتی را فراهم می کند تا اهداف و سیاستهای ابلاغی به منظور تحقق با جهت گیری و بسترسازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های حوزه به مرحله اقدام و عمل برسد.

محمود زاده در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این سازمان پرداخت و افزود: برنامه‌های عملیاتی سازمان در سال۱۴۰۲ حول سه محور تقنینی ، مدیریتی- سیاسی  و مشارکتی با سایر معاونتها و برگزاری کارویژه ها و رویدادهای مهم به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به مهمترین خروجی‌های محور تقنینی بیان کرد: در این خصوص کارهای فراوان و اثربخشی انجام شده است که می توان به مهمترین آنها از جمله بازنگری و اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی به منظور تثبیت و افزایش حمایت از حقوق مؤسسین، معلمین و رفع ضعفهای موجود ، تدوین طرح و پیگیری تصویب واگذاری آموزش بزرگسال در بستر الکترونیک به مدارس مجازی  ،بازنگری اصلاح آیین نامه استقرارمدارس و مراکز غیردولتی  مناطق، نواحی و محلات مختلف که منجربه تفکیک شرایط نوسازی برای ساختمان های استیجاری، خریداری و احداثی می شود، اشاره کرد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش  در ادامه به محورهای شاخص مدیریتی -سیاسیتی پرداخت و گفت: مدیریت راهبردی سرمایه انسانی، توانمندسازی، پیگیری حقوق و بیمه و دستمزد معلمان مدارس غیردولتی، سنجش صلاحیت  و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تغییر ساختار الگوی شهریه مطابق با قانون، اعطای گواهینامه معتبر توسط دانشگاه فرهنگیان، ریل گذاری مواد قانونی رها شده  از جمله توسعه کمی و کیفی مدارس غیرانتفاعی و… از بارزترین اقدامات محور مدیریتی – سیاستی در سال گذشته بوده است.

محمودزاده به برنامههای مشارکتی محقق شده با رویکرد کنشگری سازمان پرداخت و افزود: در این حوزه به فعالیتهای متعددی از جمله مهندسی کیفیت و استناد به مرجعیت معلم و کتاب و کلاس درس و فعالیت های تربیتی و فرهنگی به صورت ویژه پرداخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  بیان کرد :در کنار فعالیت های فوق در سال گذشته ۷ کارویژه  از جمله جشنواره آفرینو، رویداد ملی زبان های خارجی، تک نگاشته‌های میز هیات دولت و … نیز به سرانجام رسیده است.

محمود زاده ضمن تاکید بر افزایش فعالیتهای تربیتی و فرهنگی از راه اندازی و فعالیت بیش از از ۳۰۰۰ پایگاه بسیج دانش آموزی در مدارس غیر دولتی خبرداد و گفت: به منظور ارتقای فضای معنوی در میان دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی نیز  ۱۱ هزار محفل انس با قران نیز در مدارس کشوربرگزار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به راه اندازی مجازی پویش‌های دانش آموزی اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان سال گذشته، این سازمان اقدام به راه اندازی پویش دانش آموزی با هدف افزایش مشارکت هرچه بیشتر دانش آموزان و جامعه بزرگ فرهنگیان اقدام کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده افزود: این سازمان ضمن استمرار برنامه‌های عملیاتی شده  درسال گذشته ، برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای سال جاری از جمله مدیریت راهبردی سرمایه‌انسانی، پیگیری تفاهم نامه‌ها، توسعه مدارس غیرانتفاعی، نکوداشت و اهتراز پرچم جمهوری اسلامی و پررنگ کردن فعالیت‌های تربیتی و اردویی در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان