این بشقاب‌پرنده به جای آسمان، زیر دریا شناور می‌شود!


یک شرکت آمریکایی، نوعی زیردریایی را طراحی کرده که بشقاب‌پرنده شناور دارد و می‌تواند هشت سرنشین را به عمق ۲۰۰ متری زیر سطح آب ببرد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، ماجراجویان آینده می‌توانند سوار بر یک بشقاب‌پرنده، از دنیای زیر آب دیدن کنند.

به نقل از دیلی میل، «جیمز باند»(James Bond) در فیلم «جاسوسی که مرا دوست داشت» محصول سال ۱۹۷۷، از زیر امواج فرار کرد و یک صحنه خاطره‌انگیز را رقم زد اما یک زیردریایی جدید باورنکردنی که به شکل یک بشقاب‌پرنده است، فراتر از قابلیت‌های بخش تحقیق و توسعه تخیلی سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا در این فیلم به ​​نظر می‌رسد.

زیردریایی «AVA  ۶۶۰» ساخت شرکت آمریکایی «تریتون سابمارینز»(Triton Submarines)، یک پنجره حباب‌مانند شفاف و بزرگ دارد که باعث می‌شود مسافران احساس کنند با اعماق اقیانوس یکی شده‌اند. هنگام فرو رفتن تا عمق ۲۰۰ متری زیر سطح آب، مهمانان می‌توانند از شام لذت ببرند، با هم نوشیدنی بنوشند یا حتی ازدواج کنند.

این بشقاب‌پرنده به جای آسمان، زیر دریا شناور می‌شود!

با قیمت خرید چشمگیر ۶.۳ میلیون دلار، AVA یک انتخاب ارزان نیست.

شرکت تریتون سابمارینز در وبسایت خود نوشته است که AVA جدید، تجربه‌های سرگرم‌کننده‌ای را زیر آب فراهم می‌کند. این زیردریایی در حالی که شناور است، می‌تواند به سرعت دوباره پیکربندی شود و امکان انجام دادن انواع فعالیت‌ها را از جمله خوردن و نوشیدن، درمان‌های آب گرم، بازی کردن یا حتی عروسی فراهم کند.

در وبسایت شرکت تریتون سابمارینز آمده است: اپراتورها می‌توانند از این فضا برای ارائه دادن تجربیات غیرممکن استفاده کنند که مهمانان باهوش را شگفت‌زده و خوشحال می‌کند. این فضاهای منفرد و وسیع به شما انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی می‌دهند تا تجربه‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که تا به حال در حالت غوطه‌ور غیر قابل تصور بوده‌اند.

فضای صمیمی زیردریایی با صندلی‌های چرمی راحت، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی فراگیر همراه می‌شود. بنابراین، مهمانان می‌توانند از موسیقی متناسب با اعماق دریا لذت ببرند.

این بشقاب‌پرنده به جای آسمان، زیر دریا شناور می‌شود!

در ادامه متن وبسایت آمده است: پنجره وسیع زیردریایی، ترکیبی را از اکریلیک‌های در انتظار ثبت اختراع شامل می‌شود و بدنه‌های قوی اما شفاف را در هندسه‌های جدید و نامنظم در بر دارد. یک زیردریایی AVA معمولا دو تا سه برابر حجم قابل استفاده بدنه‌های کروی سنتی را ارائه می‌دهد و فضایی را فراهم می‌کند که می‌توان از آن برای ارائه دادن تجربیات شگفت‌انگیز استفاده کرد.

همچنین، این زیردریایی دارای یک سیستم کنترل‌کننده جدید و بهبودیافته است که «همرهد»(Hammerhead) نام دارد. همرهد که در کنار اتاقک کنترل کار می‌کند، به زیردریایی امکان می‌دهد تا به صورت بی‌سیم از داخل کنترل شود. بنابراین، کنترل‌کننده می‌تواند هنگام کارکردن زیردریایی در اطراف حرکت کند یا حتی کنترل زیردریایی را به یک مهمان بدهد.

به نظر می‌رسد که همه چیز در مورد وسیله نقلیه جدید تریتون با در نظر گرفتن ایمنی طراحی شده است. به گفته این شرکت، هر زیردریایی AVA از هزاران مولفه تشکیل شده است که هر یک از آنها برای اطمینان یافتن از مطابقت با الزامات صدور گواهی توسط شخص ثالث بررسی و آزمایش می‌شود.

این بشقاب‌پرنده به جای آسمان، زیر دریا شناور می‌شود!

زیردریایی خصوصی دیگری موسوم به «تایتان»(Titan) که پیشتر توسط شرکت آمریکایی «اوشن‌گیت»(OceanGate) ساخته و مدیریت شد، در راه بازدید از بقایای کشتی «تایتانیک» یک انفجار فاجعه‌آمیز را پشت سر گذاشت.

پنج سرنشین تایتان بلافاصله جان خود را از دست دادند. یکی از سرنشین‌ها، «استاکتون راش»(Stockton Rush) مدیرعامل اوشن‌گیت بود که سفر در اعماق دریا با کشتی تایتان را امن‌تر از عبور از خیابان توصیف کرده بود.

«پاتریک لاهی»(Patrick Lahey) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران تریتون گفت: تفاوت فاحشی بین انحراف آزمایشی ساخته‌شده توسط اوشن‌گیت و محصولاتی وجود دارد که با دقت توسط سازندگان قانونی مانند تریتون طراحی و مهندسی شده‌اند. خوشبختانه این پیام در رسانه‌ها مخابره شده است و مردم اکنون این تمایز مهم را درک کرده‌اند. زیردریایی‌های تایید شده و معتبر مانند زیردریایی‌هایی که تریتون تولید می‌کند، سابقه ۴۰ ساله ایمنی کامل دارند. زیردریایی‌های تایید شده، ماشین‌های جادویی هستند که به افراد امکان می‌دهند تا با خیال راحت به بازدید و کاوش در بخشی از دنیای ما بپردازند که به هیچ وجه نمی‌توانستند ببینند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان