امسال ۱۰۲ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند



محمدمهدی کاظمی در همایش تجلیل از معلمان که امشب (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در بندر امام(ره) برگزار شد، با تبریک هفته معلم اظهار کرد: هر آنچه داریم به برکت معلمان است و همه ما مدیون معلم هستیم. شأن و جایگاه معلم قطعا با نگاه مادی جبران نخواهد شد. همه وظیفه داریم قدر این جایگاه را بدانیم و برای تعالی آن تلاش کنیم. 

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، وی افزود: معلم مهم‌ترین رکن اصلی در نظام آموزش و پرورش است و اگر از آموزش و پرورش جدا شود چیزی از آن باقی نخواهد ماند. کار معلم، صرف آموزش دانش و تخصص نیست و آنچه در ذهن دانش آموزان ماندگار خواهد شد منش، رفتار، گفتار و پوشش است که زمینه هویت دانش‌آموز را فراهم می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امید، توکل و اعتقاد به باورهای انقلاب اسلامی از طریق معلمان به همه منتقل خواهد شد. در نظام تعلیم و تربیت در شرایط کنونی وظیفه این است که زمینه اجرای سند تحول بنیادین را فراهم کنیم و اگر این سند اجرا شود مسیر تعالی و پیشرفت برای تحقق تمدن نوین اسلامی محقق خواهد شد اما متاسفانه به این سند در مدت هشت سال کمتر توجه شد. امروز اجرای این سند یکی از اولویت‌ها است.

کاظمی بیان کرد: در سند تحول بنیادین، مسأله تربیت بسیار مهم است و در آن همه معلمان در کنار آموزش تخصصی می‌توانند زمینه تربیت همه‌جانبه و چندساحتی دانش‌آموزان را فراهم کند. توجه به نیروی انسانی یکی از مواردی است که در این سند به آن توجه شده است.

وی عنوان کرد: مشکلی که امروز در بحث کمبود نیروی انسانی وجود دارد ماحصل بی‌توجهی در سال‌های گذشته است. در سال‌های ۹۶ و ۹۷ برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش بحث فروپاشی آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی را مطرح می‌کردند اما در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جذب شدند و جذب خواهند شد.

وی افزود: امسال ۷۲ هزار معلم از طریق ماده ۲۸ و حدود ۳۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب خواهیم کرد. ظرفیت برای جذب معلم در برخی مناطق در برخی رشته‌ها وجود ندارد و باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد اما برنامه‌ریزی شده است و مسأله کمبود نیروی انسانی را به همت معلمان عزیز و جذبی که خواهیم داشت برطرف خواهیم کرد. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آنچه مهم است جذب معلمان با ویژگی‌های خاص است و این موضوع همیشه مورد تاکید ما است و باید نیروی متخصص و متعهد و توانمند جذب شود.

کاظمی با تاکید بر لزوم  توانمندسازی معلمان گفت: معلمان در تربیت دانش‌آموزان باید به گونه‌ای عمل کنند که نگاه دانش‌آموز این باشد که برای کشورش کار کند و منفعت‌طلبی را مد نظر قرار ندهد. بنابراین آینده کشور به دست معلمان رقم خواهد خورد و قطعا این یک وظیفه سنگین است.

تجلیل معاون وزیر آموزش و پرورش از معلمان خود در بندر امام

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر به خوزستان و حضور در آیین بزرگداشت مقام معلم در بندر امام خمینی(ره) از معلمان دوران تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه خود در این شهر تجلیل و تقدیر کرد. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان