«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد


یک موشک «فالکون ۹» با پرتاب ۲۳ ماهواره «استارلینک» به مدار پایین زمین، چهل و ششمین ماموریت مداری سال را برای شرکت «اسپیس‌ایکس» انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز ششم مه گروه دیگری از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را پرتاب کرد و چهل و ششمین ماموریت مداری سال را برای خود رقم زد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) در ساعت ۲:۱۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا بلند شد و ۲۳ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین برد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود هشت دقیقه بعد طبق برنامه به زمین بازگشت و روی سکوی شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این پانزدهمین پرتاب و فرود برای اولین مرحله فالکون ۹ بود.

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حرکت خود به سمت مدار پایین زمین ادامه داد تا ۲۳ ماهواره استارلینک را حدود ۶۵ دقیقه پس از بلند شدن مستقر کند.

این ماموریت، چهل و ششمین پرتاب مداری سال برای اسپیس‌ایکس و سی و یکمین پرتاب سال ۲۰۲۴ برای ساخت شبکه ماهواره‌ای پهن‌باند استارلینک بود. این شبکه ماهواره‌ای در حال حاضر از بیش از ۵۸۰۰ ماهواره کاربردی تشکیل شده است و در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان