استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی



هیأت عالی رتبه دولتی و تجاری تانزانیا برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه است.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به‌خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام عمده صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر، نفت و سایر موم‌پارافین‌ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته‌نشده، مخلوط‌های قیری بر اساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.

هیأت تجاری تانزانیا با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران از توانمندی صادراتی شرکت‌های ایرانی شگفت‌زده شدند.

امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی خود جهت انتقال تکنولوژی میان ایران و تانزانیا، افزود: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال رابطه تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به‌تنهایی تولیدات خود را بالا ببریم، در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در کشور تانزانیا را با حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان ایرانی برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی در سال جاری دادند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان