از جشن دخترماه تا قصه‌گویی در غرفه‌های کانون پرورش


به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، در حالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شده است که وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌ها و مراکز اطرافش میزبان دانش آموزان و خانواده‌ها هستند.

در نمایشگاه کتاب امسال نهادهایی همچون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غرفه‌هایی برای نمایش و فروش آثار آموزشی و تربیتی خود برپا کرده‌اند.

در غرفه‌های آموزش و پرورش هدف تنها فروش کتاب نیست. به عنوان مثال در غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان کانون تلاش می‌کنند با استفاده از هنر قصه‌گویی غرفه کانون را برای کودکان و نوجوانان جذاب کرده و نمایشگاه کتاب را به یک کتابخانه تمام عیار تبدیل و بچه‌ها را با کتاب آشنا کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارند؛ همچنین کانون در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ هم حضور دارد.

غرفه‌های کتاب کانون پرورش فکری؛ از تخفیف‌های گسترده به مدارس تا قصه گویی برای کودکان

از جذابیت‌های غرفه کانون در نمایشگاه کتاب همین روایتگری راویان با لباس‌های محلی است. تعدادی از مربیان کانون از سراسر ایران در غرفه‌های کانون با پوشیدن لباس‌های محلی مناطق خود کنار قفسه‌های کتاب ایستاده و تلاش می‌کنند کتاب‌های کانون را به بچه‌ها معرفی کنند.

از جشن دخترماه تا قصه‌گویی در غرفه‌های کانون پرورش

الهام دارابی، رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی کانون پرورش فکری در خصوص اهمیت قصه گویی برای ترغیب کودکان به کتاب خوانی گفت: این راویان در غرفه‌های کتاب حضور دارند تا هم معرف فرهنگ و آداب و رسوم خود باشند هم بچه‌ها را با کتاب آشنا کنند. چراکه این افراد ذهن و زبان بچه‌ها را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند با این گروه سنی، به خوبی ارتباط برقرار کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای حضور در غرفه‌های کانون برای مدارس است. کانون پرورش فکری برای مدارس شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است. کانون با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس ۲۵ درصد تخفیف را برای مدارس در نظر گرفته و یک بسته هدیه هم به مدرسه اهدا می‌کند.

برای استفاده از این هدیه مدارس؛ لازم است بازدید کننده با در دست داشتن یک معرفی‌نامه از مدرسه به غرفه کانون پرورش فکری در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان مراجعه نموده و با انتخاب کتاب‌های مد نظرشان از ۲۵ درصد تخفیف استفاده کنند. بعد از نمایشگاه هم بسته هدیه کانون به آدرس مدرسه ارسال می‌شود.

همچنین کانون پرورش فکری با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است.

جشن روز دختر؛ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در حاشیه نمایشگاه کتاب

همانند سال گذشته تقارن ایام ولادت حضرت معصومه (س) با نمایشگاه کتاب موجب شده است تا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در حاشیه نمایشگاه کتاب جشن روز دختر را با حضور ۳ هزار دختر کودک و نوجوان برگزار کند.

روایت دختران ایران شامل روایت پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دختران ایران، تقدیر از بانوان موفق، هدیه به دختران حاضر در مراسم از برنامه‌های جشن امسال دختر ماه خواهد بود.

از جشن دخترماه تا قصه‌گویی در غرفه‌های کانون پرورش

جشن بزرگ دختر ماه روز جمعه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در حیاط اصلی مجموعه مصلی تهران و در مجاورت با سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

همچنین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، همان متولی نگارش و چاپ کتب درسی و مجلات رشد؛ در نمایشگاه کتاب میزبان دانش آموزان است که در گزارش آتی به آن خواهیم پرداخت.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان