طراحی سامانه‌ای برای موقعیت‌یابی نیروهای امدادی در زمان حادثه



یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌ها موفق به طراحی و توسعه سامانه موقعیت‌یابی نیروهای امدادی شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهدی موذن علوی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ارتباط با طراحی و راه‌اندازی دستگاه موقعیت‌یاب و پایش علایم حیاتی نیروهای امدادی در زمان بروز حوادث، گفت: این سامانه امکان رصد وضعیت سلامت گروه‌های امدادی، کنترل وضعیت مکانی و فاصله با نزدیکترین نقطه امن را در زمان بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی و ریزش ساختمان دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، اظهار کرد : برای توسعه فناوری و همچنین تحقیق و توسعه جهت کاهش خطا و افزایش قابلیت استفاده برای نیروهای امدادی از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن استفاده کردیم.

وی ادامه داد: این سامانه یکی از پرچالش‌ترین مسائل و مشکلات ناشی از ریزش ساختمان و آتش‌ سوزی‌های گسترده در زمان بروز بحران و حوادث در مناطق شهری را برطرف می‌کند و به کمک آن می‌توان محل دقیق حضور نیروهای امدادی را پیدا و وضعیت سلامت آنها را در زمان انجام ماموریت رصد کرد.

به نقل از روابط عمومی صندوق ثامن، علوی گفت: این سیستم می‌تواند ضربان قلب و سطح اکسیژن افراد را گزارش دهد و همچنین گروه‌های امدادی می‌توانند با کمک دکمه‌ای که بر روی لباس این افراد تعبیه شده است، اطلاعات محیط حادثه را به بیرون انتقال دهند.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان