انتشار «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی»



کتاب «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی و نقش آن‌ها در جامعه» نوشته هرمز مهرداد منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، این کتاب با ویراستاری غلامحسین سالمی در ۲۹۲ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات مات در دسترس دانشجویان رشته علوم ارتباطات قرار گرفته است.

کتاب «جستاری در نظریه‌های سنتی ارتباط و رسانه‌های جدید اینترنتی و نقش آن‌ها در جامعه» ۱۰ فصل دارد که عبارتند از: کلیات، نظریه‌ها و تعاریف، نظریه رسانه‌ها و نظریه جامعه، نظریه رسانه‌ها و موضوع قدرت، یکپارچگی و تغییر، نظریه‌های هنجاری و ارزشی رسانه‌ها، ساخت و عمکرد، سازمان رسانه‌ها و موضوع تولید رسانه ارتباطگران توده و نقش آن‌ها، مخاطبین رسانه‌ها، فرایند تاثیرات رسانه‌های همگانی، تحلیل پروپاگاندا و رسانه‌های دیجیتالی و اینترنتی و تاثیر آن‌ها بر رسانه‌های همگانی سنتی.

در ابتدای کتاب آمده است: کارشناسان علم ارتباطات بر این باورند که در ظهور رسانه‌های همگانی در طول تاریخ چهار عامل اساسی دخالت داشته که عبارتند از:
۱. تکنولوژی
۲. شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه
۳.‌مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، کارکردها یا نیازها
۴. و بالاخره مردم به ویژه در قالب‌های سازمان‌یافته به صورت گروه‌ها، رده‌ها و طبقات.

همچنین در پیش‌گفتار کتاب آمده است: جای این کتاب در میان مجموعه کتاب‌های مربوط به ارتباطات خالی بود. این‌ کتاب مفاهیم و نظریات ارتباطات جمعی را شامل می‌شود که کمبود آن در میان استادان و دانشجویان این رشته احساس می‌شد. فقدان چنین کتابی هم برای مدرسین و هم برای دانشجویان خالی از اشکال نبود، مدرسین یا باید در این زمینه به دانشجویان جزوه‌ای می‌دادند و یا در صورت عدم تهیه جزوه‌ای دانشجویان را تشویق به جزوه‌نویسی در کلاس می‌کردند که کاری طاقت‌فرسا و وقت‌گیر بود.
در هر حال این کتاب کتاب معتبر در این زمینه است. مولف از چند منبع معتبر انگلیسی به فارسی برگردانده و در عین حال پژوهش کاملی است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان