ایجاد بانک اطلاعاتی توسط بنیاد علمی اکو

ایسنا/اصفهان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران پیشنهاد میکند که بنیاد علمی اکو بهعنوان نقطه ثقل همکاریهای علمی و فناورانه میان دولتهای عضو، یک بانک اطلاعاتی درباره وضعیت علوم، فناوری و آموزش کشورهای منطقه ایجاد کند. ایجاد این بانک اطلاعاتی در اینکه چه اولویتهای داریم و منطقه اکو باید در کدام مسیر حرکت کند، اقدامی کلیدی است.
محمدعلی زلفی گل، امروز ۲۵ بهمنماه، در حاشیه برگزاری «پنجمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولویت در تعاملات علمی، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی، کشورهای همسایه است. خوشبختانه، نشست سازمانهای عضو اکو، با میزبانی دانشگاه اصفهان، بستری را برای برنامهریزی در زمینه همکاریهای علمی، فناوری و نوآوری مهیا کرد.
وی ادامه داد: پیشنهادی که ما ارائه کردیم، جمعآوری چالشها، نیازهای آموزشی، نوآوری و فناوری کشورها در یک جا و تشکیل پایگاه دادهها بر این اساس است. ما پیشنهاد کردیم که این تجربه در جمهوری اسلامی در زمینه پایگاه اطلاعات علمی (ISC)، وجود دارد و اخیرا هم پایگاه نظام ایدهها و نیازها تاسیس شده است. خوشبختانه، در این زمینه آمادگی خوبی در میان کشورهای همسایه وجود دارد که ما بتوانیم همکاریهای علمی، فناوری و نوآوری کشور را توسعه دهیم.
وی در رابطه با وجود مشکلات و چالشهای مشترک میان دولتهای عضو اکو، خاطر نشان کرد: کار اصلی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با ریاست رئیس جمهور، این است که پروژهها و نیازهای کلان ملی را تشخیص دهد و برای آنها برنامهریزی کند. همچنین با استفاده از ظرفیت پژوهشگاهها، پارکهای فناوری، دانشگاهها، دانشمندان و دانش پژوهان، پروژههای کلان ملی در عرصه انرژی، مشکلات زیست محیطی، آب، غذا و سلامت را شناخته تا انشاءالله بتوانیم با برنامهریزی نیازهای کشور را برآورده کنیم.
انتهای پیام
منبع:خبرگزاری ایسنا