روزنامه های امروز جهان به آسیا چشم دوخته اند


روزنامه های امروز خبرهایی از هند، کره شمالی و کره جنوبی نوشته اند و نیز از بازسازی متن های تاریخی خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به روایت ، مهمترین اخبار روزنامه های جهان در روز شنبه ـ  ۲۱ اسفند ماه ـ به شرح زیر است:
 

هند و راه‌حل سیاسی

روزنامه گاردین نوشت: نارندرا مودی، نخست وزیر هند می خواهد با ولادیمیر پوتین در پی راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای اوکراین باشد. نخست وزیر هند میان روسیه و دشمن اش چین، به پوتین نزدیک‌تر می‌شود. چندین بار بوده که مودی، تلفن را برای مذاکره با پوتین به صدا درآورده بود. پیشنهاد دولت او، مذاکره رو در روی پوتین و زلنسکی است. هند، با وجود فشارهایی چند، رو در روی روسیه، قرار نگرفته است. در مجمع امنیت سازمان ملل هند، از محکوم کردن روسیه، آن چنان که خواست غرب بود، روی برگرداند. البته هند در جنگ سرد، چرخش یکسانی نداشت. برخی منتقدان سیاست مودی را بند بازی خوانده‌اند.

یک ضد فمینیست

روزنامه های امروز جهان به آسیا چشم دوخته اند

لوموند، با دیگر روزنامه های فرانسه نگاه به کره‌جنوبی دارند. سرانجام رقابت شانه به شانه دو رقیب در انتخابات رئیس جمهوری کره جنوبی پایان گرفت. انتخابی که رویایی تساوی حقوق زنان و مردان را به باد داد. یون سوک پل یک ضد فمینیست، که معتقد به زاد و ولد زنان است، سکان رهبری کره جنوبی را به دست گرفت. مردان جوان کره‌ای، بیش ترین پشتیبان او بودند. او با دویست و شصت و سه رای بیش تر در رقابتی شانه به شانه، پیروز انتخابات شد. تنها سی و چهار درصد زنان کره در سال‌های بیست زندگی، به او رای دادند. منتقدان پیروزی یون سوک یل را سیاست سمی تبعیض نژادی خواندند.

 مهار نشدنی

روزنامه های امروز جهان به آسیا چشم دوخته اند

مهار نشدنی، نگاه روزنامه ال پایس با دیگر روزنامه های اسپانیا است. نگاهی به کره شمالی. آمریکا اعتقاد دارد، این کره شمالی مهارنشدنی، دست به پرتاب و آزمایش موشک قاره‌پیما زده است. پیونگ یانگ نه سیستم ماهواره‌ای که موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را آزموده است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

بازسازی متن های گمشده 
هوش مصنوعی، متن های گمشده در ادبیات یونان را یافته و بازنویسی می‌کند. پژوهشگران می گویند، در متن های ادبیات باستانی یونانی، بخش هایی گمشده یا از بین رفته اند. متن هایی که از اندیشه، زبان، جامعه و  تاریخ تمدن های گذشته می‌گویند. شصت و سه هزار متن از ادبیات یونان، به کمک هوش مصنوعی، بازآفرینی و کامل می شوند. در این میان به نوشته مجله علمی «نیچر»، بسیاری از کتیبه‌های آسیب دیده میخی نیز بازسازی می شوند. بسیاری از آثار کشف شده آکروپلیس در آتن، در جرگه این بازسازی ها است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان