وجود ۶۰ رسانه فاقد مجوز در کهگیلویه و بویراحمد/خبرنگاران پالایش شوند



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار بالا بردن وزن و هیمنه شد و گفت: باید در جهت اهداف خانه مطبوعات به مسائل ماهیتی رسانه‌ای آن ورود پیدا کنید.

«امین درخشان» امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست اعضای هیئت مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل استان ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، افزود: خودم را با مسائل حوزه مطبوعات بیگانه نمی بینم، زیرا تحصیلات دانشگاهی بنده در حوزه رسانه و فعالیت در روابط عمومی نیز داشته‌ام.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و بازرسین این مجموعه که دغدغه پیگیری مسائل رسانه‌ها را دارند، اظهارکرد: توجه به شعار سال موضوعی اساسی بوده که گاهی در پایان سال مردم اثرات آن را مطالبه می‌کنند و می‌طلبد که رسانه‌ها مطالبه‌گری در این عرصه را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد معیشت و اشتغال را دغدغه همه مردم به ویژه اعضای مطبوعات و رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این به معنای نادیده گرفتن مشکلات رسانه ها نیست و در این زمینه وظیفه خود می‌دانیم که پیگیر مسائل رسانه‌ها و مطبوعات باشیم.

درخشان خانه مطبوعات را یکی از بازوان توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در این استان دانست و تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت نرم کشوری رسانه‌های زیادی دارد.

وی پالایش و رسانه‌های استان طبق یک فرآیند به منظور رصد و پیگیری بهتر مشکلات این قشر را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بخشی از این مشکلات شاید به دلیل مسائل ساختاری بوده که اجازه ورود افراد غیرمتخصص به اسم رسانه های کم اهمیت و مدعی خبرنگاری و رسانه را به آنها داده است.

کهگیلویه و بویراحمد بیشترین رسانه را در کشور دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار پالایش خبرنگاران و رسانه ها توسط خانه مطبوعات استان شد و ادامه داد: رسانه های فاقد مجوز نیز باید ساماندهی شوند چراکه ۶۰ رسانه فاقد مجوز در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این استان به جهت تعداد رسانه های در حال فعالیت با بیشترین رسانه در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارد.

درخشان خواستار بالا بردن وزن و هیمنه خانه مطبوعات شد و افزود: باید در جهت اهداف خانه مطبوعات علاوه بر مسایل معیشتی و رفاهی و صنفی به مسائل ماهیتی رسانه‌ای آن ورود پیدا کنید.

وی از رسانه‌های استان خواست علاوه بر پیگیری مسائل صنفی، رسالت اطلاع‌رسانی و مسائل توسعه استان را نیز پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش خبرنگاران و رسانه ها را یکی از مسائل مهمی عنوان و تصریح کرد: در سال جدید با استفاده از ظرفیت افراد توانمند در سطح ملی این امر محقق خواهد شد.

درخشان تاکید کرد: در زمینه برگزاری جشنواره رسانه‌ای مطبوعات و خبرگزاری ها نیز با ساختار ماهیتی و اهمیت بالا جهت اثبات وجه عرصه رسانه‌ای با ساختارهای مورد نظر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عضویت خبرنگاران در را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته جهت حضور مدیرعامل صندوق هنر کشور در استان، تلاش می‌کنیم علاوه بر نشست مدیرعامل با هنرمندان، نشستی نیز با اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیگیری بحث مسکن خبرنگاران را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در نشست با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه نیز این موضوع مطرح شد و تلاش می‌کنیم با همکاری خانه مطبوعات کارگروهی در زمینه مسکن و مسائل معیشتی خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکیل شود.

دلم برای خبرنگاران می سوزد

رضا خردمند، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی قابل قبول است که در حوزه فعالیت دارد.

وی افزود: دلم برای خبرنگاران استان می سوزد چرا که بیشتر آنها این کار را به عنوان شغل انتخاب کردند اما کفاف زندگی‌شان را نمی دهد و با مشکلات معیشتی و مواجه هستند.

خردمند عنوان کرد: رسانه در استان نوپاست که اشکالاتی دارند اما در مجموع عملکرد خوبی دارند.

وی بیان کرد: برای مسکن خبرنگاران باید تعاونی مسکن خبرنگاران تشکیل شود.

آموزش یک ضرورت برای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

«سید داوود موسوی منش»، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، گفت: سال گذشته تلاش‌ها و اقدامات خوبی از سوی خانه مطبوعات استان صورت گرفت و با رایزنی با سازمان جهاد کشاورزی توزیع مرغ بین همکاران رسانه‌ای در شهرستان بویراحمد به میزان بیش از ۱۱۰۰ کیلوگرم صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به نام نویسی خبرنگاران شهرهای کهگیلویه و گچساران برای دریافت سهمیه مرغ، بعد از نهایی شدن لیست، کار توزیع در این شهرستان ها آغاز می شود.

وی خواستار برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری متناسب با اعیاد و مناسبت ها شد و اظهارکرد: به دلیل کمبود هزینه، همکاری اداره کل جهت برگزاری این برنامه ها با خانه مطبوعات یک ضرورت است.

موسوی منش برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سواد رسانه برای خبرنگاران استان را یک ضرورت دانست و گفت: می طلبد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را با خانه مطبوعات داشته باشد.

وی تضعیف یا تقویت خانه مطبوعات را تضعیف و تقویت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خواستار تعیین تکلیف انجمن خبرنگاران کهگیلویه شد.

وی تعیین تکلیف رسانه های فاقد مجوز را خواستار شد و تاکید کرد: توقع داریم یک نفر به عنوان کارشناس صندوق هنر در اداره کل مسائل رسانه ها را رصد و پیگیری کند.

رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه فعالیت های خانه مطبوعات نیازمند هزینه است و سال گذشته ۲۳ نشست با مدیران استانی داشته ایم، اما هزینه در این زمینه جذب نشد.

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شود

مرضیه جوشن، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جهت ارزیابی و ارتقا کیفیت رسانه ها و خبرنگاران استان جشنواره مطبوعات در استان برگزار شود. اعتبارات فرهنگی و اطلاع رسانی ادارت و دستگاهها به رسانه ها اختصاص داده شود و در جای دیگر هزینه نشود.

اجاره کیوسک‌های مطبوعاتی افزایش داده نشوند

علی علیزاده، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش اجاره کیوسک‌های سطح شهر یاسوج از سوی شهرداری گفت: انتظار داریم شهرداری نسبت به ۶ کیوسک مطبوعاتی مساعدت لازم را داشته باشد و اجاره این تعداد را افزایش ندهد.

ساختمان خانه مطبوعات تکمیل شود

امید عباس پور، بازرس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تکمیل ساختمان خانه مطبوعات ضرورت دارد و پیشنهاد می شود که در یک نشست شورای اداری از هیئت مدیره خانه مطبوعات جهت معرفی بهتر خانه مطبوعات و رسانه دعوت شود.

وضعیت نگران کننده معیشت خبرنگاران

همچنین اردشیر کیانی، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تصریح کرد: دستگاهها و ادارات استان بین خبرنگاران تبعیض قایل می شوند که انتظار داریم نسبت به این روند تجدید نظر کنند.

وی ضمن نگرانی از وضعیت بد معیشتی خبرنگاران استان افزود: نیاز است که نسبت به این قشر از سوی دستگاهها و متولیان امر توجه بیش از پیش شود.

مسکن مهمترین مشکل خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

همچنین ، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران کشور و البته استان کهگیلویه و بویراحمد عدم آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی، نداشتن امکانات مناسب برای فعالیت‌های رسانه‌ای، مشکلات معیشتی از قبیل نداشتن بیمه، مسکن و امنیت شغلی و نگاه غلط مسئولان به خبرنگاران است.

فتحی اظهار کرد: از دیگر مسائل حوزه خبرنگاری نبود رتبه بندی و نظام ارزیابی خبرنگاران است، یعنی آنکه داشتن یک کارت خبرنگاری یک فرد را به عنوان خبرنگار معرفی کرده در حالی که برخی از این افراد فاقد کوچک‌ترین مهارت و تخصص در حوزه خبرنویسی و خبرنگاری هستند که این امر باید برای آن علاج بخشی انجام شود و تمایز بین خبرنگاران واقعی و بقیه صورت گیرد.

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان و سردبیر خبرگزاری ایسنا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر خبرنگاران استان فاقد مسکن بوده و تاکنون تلاشی برای رفع این مشکل آنها انجام نشده است.

فتحی تصریح کرد: نیاز است که جهت ارتقا کیفیت رسانه ها و ارزیابی خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان، جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در استان برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، وی بیان کرد: از دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی و واحدهای صنعتی و مشاغل استان انتظار داریم جهت تبلیغات کار، محصول و تولیدات خود از ظرفیت رسانه های استان استفاده کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان