فراهم شدن بستر اشتغال و حضور دانشجویان در صنایع با طرح پویش



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از ، دکتر قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس و بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، قریب به ۳۰ هزار نفر عضو هیات علمی تمام وقت و وابسته و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه مساله محور تبدیل شده است، گفت: هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود مأموریت ویژه‌ای را تعریف و دنبال می‌کنند، در همین راستا سراهای نوآوری متناسب با مأموریت هر واحد در حال راه‌اندازی و توسعه هستند. به عنوان مثال هوش مصنوعی مأموریت مهم واحد علوم و تحقیقات است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است و تصمیم گیری در آن به صورت متمرکز و چابک است، از اینرو به راحتی می‌تواند با صنایع همکاری داشته باشد و اعضای هیات علمی می‌توانند بخشی از موظفی خود را در صنایع یا حوزه کشاورزی سپری کنند.

سروری مجد به طرح پویش اشتغال اشاره کرد و افزود: این طرح امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و بستر اشتغال برای آنان را فراهم کرده است.

وی از استقبال رییس جمهور از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رییس جمهور با صدور دستوراتی به برخی وزارتخانه‌های مرتبط خواستار توجه جدی به این طرح و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و نیز الگوبرداری دیگر دانشگاه‌ها از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار «هر دانشجو یک مهارت» در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن این شعار زمینه عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف به منظور حضور و فعالیت بیش از پیش دانشجویان و اعضای هیات علمی در صنایع را فراهم کرده است.

سروری مجد تأکید کرد: حضور مشترک دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر و فارس در منطقه عسلویه موید آن است که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های دیگر استان‌ها که مورد نیاز و خواست صنایع است را به میدان آورد در این راستا ضروری است دفتر مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع عسلویه تشکیل شود.

وی به ظرفیت های عسلویه اشاره و تصریح کرد: هرچه بیشتر به شهرستان عسلویه و صنایع مستقر در آن می‌نگریم، بیشتر به اهمیت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی می‌بریم که چگونه با توان متخصصان داخلی منطقه عسلویه را که زمانی بیابانی خشک بود امروز تبدیل به قطب صنعت و پایتخت انرژی کشور شده است.

دکتر سروری مجد و هیات همراه از پتروشیمی نوری و پالایشگاه پنجم در عسلویه بازید کردند.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان