تجدیدپیمان جامعه دانشگاهی شهید چمران اهواز با آرمان‌های دفاع مقدس



ایسنا/خوزستان دانشگاهیان شهید چمران اهواز همزمان با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه با ‌آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

دکتر علی محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در این آیین بیان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و مقام معظم رهبری نیز در این باب بیان فرمودند «خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است».

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، وی گفت: شهر خرمشهر نمادی از فتح خرمشهرها و شهدای گمنامی است که امروز در جوار دو تن از آنان هستیم. شهدایی که که جلوگاه رشادت‌ها هستند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در سال گذشته خرمشهری دیگر واقع شد؛ هدف نیز دانشگاه بود که با درایت و بینش بی‌نظیر استادان، کارکنان و دانشجویان در سراسر کشور به خصوص در استان خوزستان خنثی شد.

آخوندعلی با یادآوری چهارم خردادماه سالروز مقاومت دزفول و ثبت این روز در تقویم ملی کشور عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس دزفول گلوگاه شمالی و خرمشهر گلوگاه جنوبی خوزستان بود که رشادت و شهادت رزمندگان اسلام موجب آزادسازی خرمشهر شد، اما گلوگاه شمالی از ابتدا تا پایان جنگ مورد هجوم موشکی دشمن بعثی بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره در دیدارهایشان به مقاومت مردم دزفول در دوران هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرده‌اند و ما نیز قدردان همه مجاهدت‌های مردم کشورمان در آن دوران هستیم.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، این آیین با حضور عبداله افرازه شهاوند سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر علی‌محمد آخوندعلی رئیس این دانشگاه و جمعی از مسئولان، اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان این دانشگاه همراه بود. ‌

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان