فرهنگ جهاد در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود



ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: فرهنگ جهاد در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود.

علی نظری امروز دهم تیرماه در نشست مشترک رئیس دانشگاه لرستان و مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور که با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه در محل این دانشگاه برگزار شد، اصطلاح جهاد دانشگاهی را برآمده از مفهوم مهم دینی جهاد دانست که بایستی در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود.

وی خواستار شد فرهنگ جهاد در همه عرصه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه کشور، نهادینه شود.

رئیس دانشگاه لرستان، دانشگاه و جهاد دانشگاهی را دو نهاد مهم علمی دانست که بایستی همکاری‌های علمی بین این دو برمبنای کاهش نظام مسائل و مشکلات جامعه، گسترش یابد.

نظری از خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی به خاطر اینکه همواره در پوشش اخبار دانشگاه لرستان، تلاش پیوسته دارد نیز تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: در همین دوره دانشکده‌هایی همچون شیمی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان ایجاد شده‌اند که بسترهای جدید و خوبی براساس ظرفیت‌های استان لرستان برای همکاری بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان و کشور، فراهم شده است.

رئیس دانشگاه لرستان درباره ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی الیگودرز گزارشی ارائه کرد و خواستار این شد که همکاری‌های کاربردی و عملیاتی دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان در زمینه گیاهان دارویی افزایش یابد.

محمدامین صالحی‌نژاد، مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این نشست بر این نکته تأکید کرد که ظرفیت‌های مشترک را باید به‌کار گرفت و تجربیات مشترک با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود.

وی از مدیران دانشگاه لرستان دعوت کرد بسترهای بازدیدهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور را تقویت کنند.

گفتنی است در این نشست، پیشنهاد شد جهاد دانشگاهی استان لرستان یک دفتر مستقر در دانشگاه لرستان داشته باشد تا همکاری‌های دوجانبه، به‌صورت پایدار، تقویت شوند. همچنین درباره راهکارهای تقویت و گسترش گردشگری علمی، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

سایر اعضای حاضر در این نشست نیز هرکدام دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان و کشور، بیان کردند.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان