اعلام نمرات امتحانات نهایی از فردا



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عصر امروز برگزار شد.

با بیان اینکه اعلام نتایج تا عصر امروز به حوزه‌ها ارسال و تا فردا به مدارس اعلام خواهد شد گفت: تعداد شرکت کنندگان آزمون نهایی امسال ۹۱۴ هزار و ۴۶۵ نفر بوده است که از این تعداد ۵۳۴ هزار و ۶۲۱ نفر دختر و ۳۸۰ هزار و ۳۴ نفر پسر بوده اند. ۵۹۵ هزار و ۶۲۴ نفر دانش آموز روزانه و ۳۱۸ هزار و ۸۴۱ نفر دانش آموز بزرگسال و کسانی بودند که برای ترمیم نمره اقدام کرده بودند.

زارعی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۵ مرکز امتحانی را برگزار کرده اند گفت: ۳۹۱ مرکز اصلی تصحیح امتحانات داشتیم اما اکثر مدارس متوسطه هم به عنوان مرکز تصحیح در این امر ما را کمک کردند تا معلمان به راحتی تصحیح نمرات را انجام دهند. ۱۲۳ هزار و ۱۹۴ نفر مأمور اجرا و تصحیح آزمون‌ها بودند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: ۲۳ میلیون پاسخ برگ توسط ۴۸ هزار معلم مورد تصحیح قرار گرفت و همکاران گاهی تا پاسی از شب مشغول تصحیح بودند.

وی با تاکید بر اینکه تصحیح الکترونیکی پاسخ‌های تشریحی برای اولین بار در کشور صورت گرفت افزود: سوالات و پاسخ‌ها در دو نوبت توسط دو معلم انجام شد. این دو معلم اصلاً نمرات معلم دیگر را ندیدند.

وی با بیان اینکه در ۶۵ درصد پاسخ‌ها، مغایرتی در اعلام نمرات وجود نداشت گفت: ۶۵ درصد نمرات اعلام شده هیچ مغایرتی بین دو نمره مصحح وجود نداشت و یا کمتر از یک نمره مغایرت وجود داشت که میانگین این دو نمره اخذ و به سمت نمره بالاتر گرد شد. در ۳۵ درصد پاسخ نمرات دیگر که مغایرت بالاتر از یک نمره بود کار به مصحح سوم کشیده شد.

زارعی با بیان اینکه اسکن سوالات به خوبی انجام شده بود افزود: پاسخ برگ‌هایی که به خوبی اسکن نشده بود اصلاً توسط مصحح تصحیح نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه ، دانش آموزان را متوجه کتاب کرد گفت: برای امتحانات نهایی همه دانش آموزان به کتاب رجوع کردند. ما توانستیم مرجعیت علمی را مجدداً به کتاب‌های درسی بازگردانیم. ما کاری کردیم که دانش آموزان دیگر صرفاً برای مهارت تست زنی به کلاس‌های کنکور نروند.

زارعی با بیان اینکه دانش آموزان برای گرفتن نمرات باید به محل تحصیل خود مراجعه کنند گفت: دانش آموزانی که به نمره خود اعتراض دارند می‌توانند اعتراضات خود را ثبت کنند. ثبت اعتراض باز هم به صورت کشوری خواهد بود و مصحح چهارم از استان دیگری مجدداً پاسخ برگ را تصحیح خواهد کرد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان دقت کنند که نمره قطعی برای دانش آموزانی که به نمره اعتراض داشتند نمره مصحح چهارم خواهد بود و ممکن است نمره تصحیح چهارم نمره‌ای پایین‌تر از نمره اعلام شده اولیه باشد.

زارعی با بیان اینکه فرآیند رسیدگی به اعتراضات از فردا آغاز خواهد شد گفت: برخی از استان‌ها در تصحیح برخی دروس استان معین و اصلی خواهند بود. اعتراض‌ها تا بیستم تیر ثبت خواهد شد و پس از آن مهلتی برای ثبت اعتراض نخواهیم داشت. دانش آموزان می‌توانند سابقه تحصیلی خود را در سامانه مشاهده کنند دانش آموزان و فارغ التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد اگر در نمرات خود مغایرتی دیدند می‌توانند به مرکز سنجش و آزمون محل تحصیل خود مراجعه کنند

وی با اشاره به زمان اعلام سوابق تحصیلی دانش آموزان گفت: مکلف هستیم سوابق تحصیلی را تا پایان تیر ماه اعلام کنیم اما حجم اعتراض به نمرات در این موضوع تأثیرگذار است و در صورت اعتراضات زیاد دانش آموزان ممکن است سوابق تحصیلی با تأخیر اعلام شود.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان