تصویر موشک جدید «بلو اوریجین» روی سکوی پرتاب



عکس منتشر شده از موشک «نیو گلن» شرکت «بلو اوریجین»، آن را روی سکوی پرتاب پیش از اولین پرواز نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، موشک جدید شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) برای گذراندن آزمایش پیش از اولین پرواز خود در اواخر سال جاری میلادی، روی سکوی پرتاب قرار گرفته است.

به نقل از اسپیس، بلو اوریجین اعلام کرد که موشک «نیو گلن»(New Glenn) در روز ۲۱ فوریه به «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا به سمت «مجتمع پرتاب ۳۶»(LC-36) منتقل شد.

مقامات بلو اوریجین نوشتند: موشک در هفته‌ها و ماه‌های آینده با چندین نمایش بارگیری سیال برودتی، کنترل فشار و سیستم‌های تهویه به کار خود ادامه خواهد داد.

طول نیو گلن حدود ۹۸ متر است و می‌تواند تقریبا ۵۰ تن محموله را به مدار پایین زمین بفرستد. این اولین موشک مداری شرکت بلو اوریجین خواهد بود. این شرکت در حال حاضر افراد و محموله‌ها را با موشک کوچکتری به نام «نیو شپرد»(New Shepard) به فضای زیر مداری می‌فرستد.

ظرفیت بالابری نیو گلن دو برابر موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) است و مانند فالکون ۹، مرحله اول آن قابل استفاده مجدد خواهد بود. این تقویت‌کننده دارای هفت موتور «BE-4» شرکت بلو اوریجین خواهد بود که همچنان در «مرکز پروازهای فضایی مارشال» ناسا در آلاباما و در منطقه پرتاب بلو اوریجین در غرب تگزاس تحت آزمایش‌ قرار دارند.

موتور BE-4 پیشتر طی یک پرواز در ژانویه آزمایش شد که اولین پرواز موشک جدید «ولکان قنطورس»(Vulcan Centaur) شرکت «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی»(United Launch Alliance) بود و فرودگر قمری «پرگرین»(Peregrine) شرکت «استروبوتیک»(Astrobotic) را به فضا فرستاد.

بیشتر بخوانید:

موشک «ولکان قنطورس» سفر قمری خود را آغاز کرد

توسعه نیو گلن بیش از یک دهه ادامه داشته و اولین تاریخ عرضه هدفمند آن در سال ۲۰۲۰ چندین بار به تعویق افتاده است. اولین تلاش این موشک، پرتاب دو فضاپیمای «اسکاپاد»(EscaPADE) به مریخ در ماه اوت خواهد بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان