برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی جهاد دانشگاهی



رییس جهاد دانشگاهی در نشست هم‌اندیشی «روسای دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی جهاد دانشگاهی» اظهار کرد: در مراکز آموزشی این نهاد باید به سمت آموزش‌های مهارتی، تخصصی و رشته‌های دارای استقبال حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، این نشست با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمدمحسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی این نهاد و روسای دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی جهاددانشگاهی روز گذشته (۱۱ خردادماه) برگزار شد.

توجه به آموزش‌های مهارتی در جهاد دانشگاهی

دکتر مسلمی نائینی در این نشست گفت: برگزاری این گونه نشست‌های هم‌اندیشی برای ارتقای موسسه‌ها و مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی بسیار خوب بوده و یک تصمیم‌گیری برای آینده است.

وی با اشاره به توجه به موضوعات فرهنگی در مراکز آموشی این نهاد افزود: جامعه از جهاد دانشگاهی انتظار دارد و باید در این زمینه کارهایی در این مراکز انجام شود. در این مراکز باید به آموزش‌های مهارتی، تخصصی و رشته‌هایی که دارای استقبال است توجه کرد که این موضوع نیز نیاز به همفکری بیشتری دارد.

ورود مراکز آموزشی به حوزه‌های مهارتی

در ادامه معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از دانشگاه و موسسه‌های آموزش عالی این نهاد پرداخت و گفت: آموزش عالی جهاد دانشگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با رویکرد آموزش پژوهش محور و فناور محور از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را آغار کرد و در حال حاضر نیز دارای ۲ دانشگاه، ۶ موسسه آمورش عالی و ۱ دانشکده در سطح کشور است.

وی افزود: آموزش عالی (غیرانتفاعی-غیردولتی) جهاد دانشگاهی در حال حاضر دارای ۳۳۶ کد رشته، ۱۵۴ هیات علمی تمام وقت، ۱۶۵ هیات علمی نیمه وقت ، ۸۰ هزار و ۷۶ دانش آموخته و ۲۲ هزار و ۲۵۶ دانشجوی در حال تحصیل است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به این که آموزش عالی علمی – کاربردی این نهاد دارای ۳۷ مرکز فعال در کشور است، بیان کرد: ۷۳۷ کد رشته، ۱۷۱ هزار و ۳۷۹ دانش آموخته، ۲ هزار و۹۵۸ مدرس و ۲۱هزار و ۳۷ دانشجو است.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت آموزشی مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پرداخت و بر ورود این مراکز به حوزه‌های مهارتی تاکید کرد.

در ادامه نشست هم‌اندیشی «روسای دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی جهاد دانشگاهی»، روسای دانشگاه و موسسه‌های آموزشی عالی جهاد دانشگاهی به بحث و بررسی موضوعاتی همچون نیاز کشور به نیروی مهارتی و توسعه آموزش‌های مهارت محور، توجه به مراکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی، پرهیز از تفکر جزیره‌ای، سیاست‌گذاری واحد و دوری از پراکنده‌کاری، توجه به دانشگاه کنشگر، آسیب‌شناسی در حوزه آموزش، توجه به موضوعات اولویت‌دار جامعه، معرفی یک الگو در آموزش عالی توسط جهاد دانشگاهی با برنامه‌ریزی، ایجاد هم‌افزایی در استان‌ها، توجه به تبلیغ رشته‌های آموزشی مرکز در استان، تعریف مزیت رقابتی برای مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی، توجه به پروژه‌های جدید، جذب دانشجوی خارجی، تغییر در رویکرد با توجه به فضای آموزشی کشور، ایجاد مشوق برای اساتید، تولید محتوا، توانمندسازی اعضای هیات علمی، اولویت دادن به بحث اشتغال فارغ التحصیلان، استفاده از ظرفیت‌های علمی وابسته داخل جهاد دانشگاهی، توجه به الگوهای جدید، تدوین نقشه راه، توجه به ارتباط معنادار با واحد، توانمند کردن مدیران با دانش و توجه به فرصت‌های جدید پرداختند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان