هشدار درباره زلزله ۷ ریشتری در تهران با ۴۴۲۰ هکتار بافت فرسوده و ۲۰ میلیون موش در زیرشهر



رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران ۴۴۲۰ هکتار بافت فرسوده داریم که ۷ درصد شهر تهران را شامل می شود و در آن ۳۷ درصد جمعیت تهران در آن ساکن هستند، گفت: در زمان وقوع زلزله ما با ۲۰ میلیون موش به عنوان حیوانات موذی مواجهیم ضمن آنکه ۳.۵ میلیون متر مکعب گاز از زیر شهر تهران عبور می کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، سیدمحمد آقامیری در نهمین کنفرانس زلزله با تاکید بر مشاوره گرفتن از اساتید در حوزه زلزله افزود: در کمیته عمران شورای شهر تهران پدیده فرونشست با حضور ۸۰ نفر از اساتید مطالعاتی را آغاز کردیم و بر اساس آن لایحه ای برای پیشگیری و کنترل فرونشست در شهر تهران تدوین و پس از تایید اولیه به مجلس اعلام وصول شد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در کمیسیون های محیط زیست و کشاورزی درباره این لایحه اظهار کرد: این لایحه در شرف مصوب شدن در مجلس است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تشکیل کارگروه تاب آوری تهران در برابر زلزله را از دیگر اقدامات این کمیته نام برد و یادآور شد: در این کمیته از ۷۰ استاد دانشگاه دعوت شد که از این تعداد ۴۸ استاد در جلسات ما حضور داشتند و از آنها این سوال پرسیده شد که آیا وقوع زلزله بالای ۷ در تهران محتمل است یا خیر که اکثر قریب به اتفاق آنها اذعان کردند که رخداد زلزله بالای ۷ در تهران محتمل است و بر اساس دوره های بازگشت زلزله ۳۰ سال از زمان وقوع آن گذشته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ۳ کمیته دیگر در این کمیته تشکیل شد که یکی از آنها کمیته ارزیابی و مقاوم سازی سازه ها در شهر تهران است. در تهران ۴۴۲۰ هکتار بافت فرسوده داریم که ۷ درصد شهر تهران را شامل می شود و ۳۷ درصد جمعیت تهران در آن ساکن هستند در حالی که سازه های این بافت های فرسوده، در برابر زلزله ای با بزرگای ۵ مقاوم نیستند.

آقامیری با بیان اینکه برای مقاوم سازی این باقت‌ها مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کمیته دوم ما طرح ویژه شهر تهران و کمیته سوم نیز درباره تحلیل ریسک شهر تهران است که در آن تلاش به توسعه نرم افزارهایی برای مدیریت شهر تهران می شود چرا که ما قصد داریم تا نسبت به شهر تهران نگاه سیستمی داشته باشیم تا بتوانیم تاب آوری کلانشهر تهران را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست تهران نیز در وضعیت تهران وجود ندارد، گفت: یکی از مخاطرات شهر تهران بعد از زلزله حیوانات موذی است و براورد شده است که در شهر تهران ۲۰ میلیون موش موجود دارد و یکی از آسیب های شهر تهران در موقع زلزله، مواجهه به حیوانات موذی است.

وی توسعه گاز شهری را از دیگر مخاطرات شهر تهران در زمان زلزله عنوان کرد و گفت: اعلام شده است که در زیر شهر تهران ۳.۵ میلیون متر مکعب گاز شهری عبور می کند و در این زمینه نیز تدابیری اتخاذ شده تا در زمان زلزله، گاز در مخزنی جمع آوری شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان