فناوری هسته‌ای ایران به بلوغ رسیده است



ایسنا/اصفهان رئیس انجمن علمی هسته‌ای ایران گفت: این چند روز ما شاهد این بودیم که فناوری هسته‌ای ایران به یک بلوغ رسیده است. ما نیز از ضعف‌های خود آگاه شدیم و این باعث شد که ما برای ادامه راه یک برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین‌المللی ‌علوم و فنون هسته‌ای، امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. در این مراسم، جواد کریمی ثابت، رئیس انجمن علمی هسته‌ای ایران و رئیس این کنفرانس، اظهار کرد: ارائه بیش از ۱۰۰ سخنرانی علمی در قالب مقالات، برگزاری ۱۶ میزگرد تخصصی با ارائه ۱۰۰ سخنرانی در این میزگردها، ارائه بیش از ۳۵۰ پوستر و حضور حداکثری جامعه علمی هسته‌ای در این فضا و همچنین حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه هسته‌ای، باعث شد که این نشست یک نشست تاریخی برای جامعه علمی باشد.  

وی ادامه داد: در فضای این کنفرانس، دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی توانستند در یک بستر مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک هم افزایی را نوید دهند. صنعت از آخرین دستاوردهای دانشگاه با خبر می‌شد و بالعکس، دانشگاه از چالش‌های صنعت آگاه شد.

رئیس انجمن علمی هسته‌ای ایران افزود: این چند روز ما شاهد این بودیم که فناوری هسته‌ای ما به یک بلوغ رسیده است. ما نیز از ضعف‌های خود آگاه شدیم و این باعث شد که ما برای ادامه راه یک برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

کریمی ثابت یادآور شد: این اختتامیه، یک آغاز برای جامعه هسته‌ای ایران است؛ آغاز یک فرایند برای حرکت به سمت جهانی شدن.  

وی با تاکید بر اهمیت حضور دانشجویان در این کنفرانس بین‌المللی، یادآور شد: کوچکترین پیامدی که حضور دانشجویان در این فضای بین‌المللی داشته، این بوده است که حس خودباوری و اعتماد به نفس را به دانشجویان برمی‌گرداند. ارائه دستاوردها در کنار بهترین محققان خارجی و مقایسه مسیری که آن‌ها طی کرده‌اند در سطوحی قابل عرضه است و این نکته نویدبخش این امر است که که آینده سازان مملکت ما با توان بیشتری حرکت می‌کنند.  

وی بر بحث شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و در این باره گفت: بحث شفافیت در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و نوع فعالیت‌هایی که ما داشته‌ایم با سیاست‌های درها و نوآوری باز که در سازمان انرژی اتمی تعریف شده است، هماهنگ بوده است.

رئیس کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ادامه داد: نکته دیگر بحث تعهد جمهوری اسلامی و اشتراک‌گذاری دانش برای حل مسائل جهانی در حوزه محیط زیست است. ما سخاوتمندانه این آمادگی را داریم تا دانشی که با تلاش عمومی حاصل شده است را با جهان اشتراک بگذاریم.

وی افزود: این موضوع بدون حمایت‌های ریاست‌ سازمان انرژی اتمی، مهندس اسلامی ممکن نبود و من به نمایندگی از جامعه هسته‌ای ایران از ایشان و نیز از مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، به خاطر حمایت‌هایی که داشتند و قول استمراری که دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.  

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، اولین کنفرانس بین‌المللی ‌علوم و فنون هسته‌ای در طی روزهای ۱۷، ۱۸، و ۱۹ اردیبهشت‌ماه  ۱۴۰۳، با حضور دانشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی حوزه هسته‌ای، در هتل عباسی شهر اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان