ارائه طرح خانه‌های بادی مستحکم ۳۲ نفره برای سکونت در ماه


طراحی جدید زیستگاه بادی قمری می‌تواند تا ۳۲ فضانورد را در خود جای دهد و به حدی عملی و برنامه‌ریزی شده است که می‌توان آن را برای ماموریت‌های سرنشین‌دار آتی آرتمیس ناسا مورد استفاده قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به نقل از آی‌ای، شرکت اتریشی PneumoCell یک طرح مفهومی زیستگاه بادی ایجاد کرده است که می‌تواند با فضانوردان آرتمیس ناسا به ماه پرواز کند.

این زیستگاه که PneumoPlanet نام دارد، می‌تواند تا ۳۲ فضانورد را در خود جای دهد و ۱۶ گلخانه را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا بتوانند در محیط خشن ماه، محصولات زراعی پرورش دهند و غذا دریافت کنند.

زیستگاه جدید می‌تواند اقامت دائم در ماه را فراهم کند

ناسا اخیراً مکان‌های فرود احتمالی خود را در نزدیکی قطب جنوب ماه برای مأموریت سرنشین‌دار «آرتمیس ۳» اعلام کرده است. ایالات متحده، روسیه و چین همگی به قطب جنوب ماه چشم دوخته‌اند، زیرا یک مکان ایده‌آل برای استخراج یخ است که در نهایت برای تهیه آب و اکسیژن استفاده می‌شود.

شرکت PneumoCell از آژانس فضایی اروپا(ESA) بودجه دریافت کرده است تا سازه بادی فوق سبک اما مقاوم خود را توسعه دهد.

این زیستگاه پس از برپایی، برای محافظت در برابر تشعشعات با خاک ماه که رگولیت نام دارد، پوشانده می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، این زیستگاه قمری با استفاده از انرژی خورشیدی، اکسیژن و غذا را بازیافت می‌کند.

شرکت PneumoCell ادعا می‌کند که زیستگاه آن می‌تواند به عنوان یک پایگاه دائمی عمل کند، به این معنی که می‌تواند به ناسا برای ایجاد حضور دائمی در ماه کمک کند. چیزی که یکی از اهداف کلیدی برنامه آرتمیس ناسا است.

این شرکت همچنین اظهار داشته است که این زیستگاه باید در نزدیکی یک «منطقه دائما در سایه‌«(PSR) ساخته شود تا مقادیر زیادی یخ برای استخراج داشته باشد.

ارائه طرح خانه‌های بادی مستحکم ۳۲ نفره برای سکونت در ماه

فناوری آینه‌ای جدید برای زیستگاه‌های قمری

شرکت PneumoCell می‌گوید که زیستگاه ابداعی‌اش از یک فناوری آینه‌ای جدید استفاده می‌کند که نور خورشید را در محدوده طول موج بهینه به داخل گلخانه منعکس می‌کند، آن هم بدون اینکه تابش مضر آن را منعکس کند. این کار به گلخانه اجازه می‌دهد تا به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و یک فضای زندگی برای خدمه عمل کند و در واقع یک خانه را در ماه برای آنها فراهم کند.

توماس هرزیگ طراح ارشد و مدیرعامل این شرکت توضیح می‌دهد که چگونه آینه‌های PneumoPlanet با استفاده از لوله‌های فیبر کربنی متصل به مکانیزم مغناطیسی چرخشی که نور خورشید را ردیابی می‌کنند، معلق می‌شوند.

این شرکت نحوه عملکرد PneumoPlanet را در مقاله جدیدی که در مجله Planetary and Space Science شرح داده شده، بازگو کرده است.

فناوری آینه به نور طبیعی خورشید اجازه می‌دهد تا از طریق یک فویل شفاف وارد شود و ۶۵ کیلووات انرژی یا ۲۶۵ وات بر متر مربع انرژی تامین کند. شرکت PneumoCell می‌گوید این مقداری ایده‌آل برای فعال کردن فتوسنتز و رشد غذا برای خدمه است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان