بهره‌برداری بیشتر از تاسیسات نفتی کشور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی


توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه فناوری دیجیتالی شدن چاه‌های نفتی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، در ادامه سفر دو روزه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری به مشهد، توافق‌‎نامه همکاری مشترک ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه فناوری دیجیتالی شدن صنعت نفت با رویکرد ارتقای بهره‌وری و پایداری تولید، منعقد شد.

این توافق‌نامه همکاری مشترک با موضوع پیاده‌سازی طرح هوشمندسازی در تاسیسات منطقه عملیاتی خانگیران و خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به امضای اکبر زمانیان؛ دبیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی معاونت علمی، فرشید خیبری؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق ‌و مرتضی تقوایی حسین‌زاده؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مورد نظر به عنوان مجری این طرح رسید.

از مهم‌ترین اهداف این توافق‌نامه می‌توان به ارائه یک راهکار جامع برای پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند در ، بهبود پایداری تولید، ارتقای بهره‌برداری از طریق هوشمندسازی تاسیسات نفتی، بهبود جایگاه علمی کشور در حوزه به‌ویژه در کاربردهای صنعتی، افزایش تاب‌آوری تاسیسات در پایداری تولید و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ذیل این توافق‌نامه همکاری مشترک، ضمن تسهیل‌گری در اجرای طرح‎، تسهیل در صدور مجوزهای قانونی مرتبط با معاونت علمی، فراهم کردن امکان صدور ضمانت‎نامه و تسهیل و تسریع در فرآیندهای بانکی و اعطای تسهیلات از طریق صندوق‌ها و بانک‎ها متناسب با ضوابط موجود در معاونت علمی از توسعه بازار پروژه پس از اجرای موفق آن حمایت می‌کند.

شرکت نفت و گاز شرق نیز به عنوان بهره‌بردار ضمن تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه در قالب پروژه پژوهشی و یا ساخت بار اول یا دیگر روش‌های قابل حمایت، با مجری در خصوص ارائه اطلاعات مورد نیاز، صدور مجوزها، تامین زیرساخت لازم و … برای اجرایی شدن پروژه همکاری خواهد داشت.

استفاده و به‌کارگیری عملیاتی سیستم و تعیین میزان اثربخشی این تاسیسات از دیگر تعهدات شرکت بهره‌بردار خواهد بود. شرکت دانش‌بنیان نیز به عنوان مجری طرح ضمن انجام تمام تعهدات در مراحل توسعه فناوری‌‎های مربوطه، از حداکثر ظرفیت توان سازندگان داخلی و همچنین ظرفیت سایر شرکت‎‌های دانش‎‌بنیان و فناور فعال در زنجیره ارزش این حوزه استفاده خواهد کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برای پیشبرد و نظارت بر اجرای صحیح این موافقت‎نامه، کارگروه هوشمندسازی DOF در معاونت علمی تشکیل شده و بر عملکرد صحیح اجرای موضوع توافق‌نامه نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان