پیش‌بینی اقتصاد جهان با طالع‌بینی!



اقتصاد جهان در سال میلادی جدید و با توجه به تمام مشکلاتی که کشورهای دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا تجربه کردند و بعضا نیز همچنان ادامه دارد، از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌های دنیا در این روزها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۱۵ دی‌ماه) به آنها پرداخته، آینده جهان بعد از ویروس کرونا و سرنوشت اقتصادی کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۱ است.

_ «یو اس ای تودی» نوشته است:

حالا برخی از جمهوری‌خواهان آمریکا، ساز تازه‌ای کوک می‌کنند. تد کروز و دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه از تایید نتایج انتخابات آمریکا، خودداری می‌کنند. این جمهوری‌خواهان می‌گویند آنها آرای انتخاباتی را در کنگره رد خواهند کرد، مگر آنکه آرای ترامپ، شمارش دقیق شوند. سیاستمداران می‌گویند: این نشان آزاردهنده‌ای است که جمهوری‌خواهان انتخابات آمریکا را به چالش می‌کشند. انگار به گونه‌ای جنون‌ جمعی ترامپ، همچنان زنده خواهد ماند. آخرین گام اکنون در کنگره برداشته خواهد شد. تایید پیروزی جو بایدن. یازده سناتور جمهوری‌خواه دیگر مخالف نتایج انتخابات هستند.

_ «فایننشال تایمز» نیز نوشته است: سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر معترض بلاروس در تبعید خود خواسته است. یک سال از اعتراض در سرزمینش گذشت. با این همه، او معتقد است شمارش معکوس برای روزهای آخر لوکاشینکو آغاز شده است.اکنون می‌گوید: آنها ـ حکومتی‌ها ـ مطمئن بودند که من کسی نیستم!

_ فایننشیال تایمز همچنین این پرسش را مطرح کرده است که آیا با رفتن ترامپ، ترامپیسم ماندگار خواهد بود؟ آمریکا و جمهوری‌خواهان با رئیس‌جمهوری که مدعی به سرقت رفتن آرای او است، در انتخابات ۲۰۲۴ با چنین باوری، زمینه را برای مبارزه جمهوری‌خواهان فراهم می‌کنند. زمینه‌ای برای رقابت‌های انتخاباتی در آن هنگام. ترامپیسم شاید با آن باور تا سال ۲۰۲۴  بپاید.

_ «اکونومیست» نوشته است: در سال ۲۰۲۱، سال در پیش، از بازارهای جهانی چه انتظاری باید داشت؟ پیش‌بینی آینده بازار با همه‌گیری ویروس کرونا ناممکن به نظر می‌آید. کنت گابرایت، اقتصاددان شناخته شده گفته است برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان باید دست به دامان ستاره‌شناسی و طالع و فال‌بینی شد. نبود آمار از اطلاعات تاریخی مشابه، پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان را ناممکن می‌کند. اما نشانه‌هایی از پیدایش خرد جمعی در آینده نیز دیده می‌شود.

* در حاشیه خبرها:

در پژوهشی تازه دانشمندان دریافتند گراکل، گونه‌ای کلاغ بومی آمریکا، به‌ویژه به هنگام تعقیب، پلک نمی‌زند. دانشمندان با نصب میکرو ویدیویی بر سر این کلاغ‌ها، برای میزان پلک زدن کلاغ‌ها، به این نتیجه رسیده‌اند. این کلاغ به هنگام پرواز به سرعت پلک می‌زند، اما بر روی زمین، کمتر؛ به ویژه به هنگام فرود. به ندرت پلک می‌زنند. پلک زدن به معنای قطع ارتباط با محیط است. پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد، خلبان‌ها هم به هنگام پرواز و به هنگام فرود به سرعت پلک می‌زنند. اما در آسمان، کمتر. پژوهش درباره پلک زدن پرندگان می‌تواند، به شناخت اثرهای آنها در انسان، بیانجامد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان