شهر علم شهید سلیمانی ۱۳ دی افتتاح می‌شود



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، دکتر حسین قناعتی امروز در نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم پزشکی کشور با اعلام این خبر افزود: این شهر علم یکی از بزرگترین پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به تاکید ویژه به فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۴۵۰ محصول فناورانه در این دانشگاه به ثمر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ربات جراح به اندونزی صادر شده و با همکاری معاونت علمی قرار است در دو مرکز دیگر در این کشور دو ربات مسقر شود.

وی افزود: در کشور عراق هم قرار است یک ربات جراح و نورونویگیشن راه اندازی شود.

قناعتی با اشاره به عدم اطلاع رسانی مناسب برای محصولات فناورانه جمهوری اسلامی ایران افزود: متأسفانه حتی کشورهای همسایه و محور مقاومت از توانایی علمی دانشگاه‌های ایران مطلع نیستند. با حزب الله لبنان مذاکراتی داشتیم و اطلاع نداشتند که دستگاه نورونویگیشن را ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم که قرار شد به جای مدل آمریکایی از ایران خریداری کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۹ درصد هیأت علمی کشور بیش از ۳۰ درصد تولید علم را در اختیار دارد و تولید علم این گروه در ژورنال‌های Q۱ منتشر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به زودی در دانشگاه سبطین که شعبه علوم پزشکی تهران در عراق است، دانشکده دندانپزشکی راه اندازی می‌شود. همچنین پروتکل‌های درمانی ویژه با قیمت‌های پایین‌تر از رقبا در عراق انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقشه کشورها را میزان نفوذ علمی آن مشخص می‌کند، گفت: سیطره فرهنگی ایران از مدیترانه تا آن سوی پاکستان را در بر می‌گیرد اما سیطره علمی آنچنان که باید گسترش نیافته است که باید برای آن تلاش کرد.

قناعتی افزود: ما در شعبه سبطین کارهایی انجام دادیم که در دانشگاه در تهران نمی‌توانستیم انجام دهیم. ما در آنجا دانشگاه بدون کاغذ و کاملاً دیجیتالی راه اندازی کردیم.

وی با انتقاد از موانع در برابر پژوهش و فناوری در کشور گفت: اگر دیوار تحریم یک متر است، دیوار خودتحریمی ۴ متر است. میزان مالیات‌هایی که بر پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده بسیار نامطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بسیاری از افراد وقتی پست و مقام گرفتند مشکلات زیادی ایجاد کردند چرا یک وزیر و معاون وزیر باید کار خاص پزشکی خودشان یا مرکز تحقیقات خودشان بیشترین تعرفه و بودجه را داشته باشند. باید اصلاح و فسادستیزی را از خودمان شروع کنیم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان