هیچ یک از اعضای دانشگاه تهران غیرقانونی بازنشسته نمی شوند



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی در آئین تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دانشگاه تهران که در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، با تاکید بر تکریم و حفظ کرامت اساتید و کارکنان پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه، خطاب به ایشان گفت: شما همچنان تاج سر همه ما به عنوان عضو خانواده دانشگاه تهران هستید و خواهید بود و به یکایک شما افتخار می‌کنیم. دانشگاه تهران همچنان خانه شما است و بایستی فضایی باشد که دائماً در دانشگاه در رفت‌وآمد باشید.

رئیس دانشگاه تهران افزود: اعتقاد دارم پیشکسوتان و بازنشستگان می‌توانند همچنان در فرصت‌های مختلف منشأ آثار ارزشمندی در دانشگاه تهران باشند و از تجربیات گرانبهای ایشان استفاده شود. در برخی مواقع هیچ کسی به اندازه پیشکسوتان و بازنشستگان نمی‌تواند مشورت دهد و کمک کند. البته در این زمینه لازم است گام‌های عملی برداشته شود و سازوکارهای اجرایی و قانونی در زمینه استفاده از این سرمایه ارزشمند فراهم گردد.

وی همچنین از برنامه شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران در زمینه تدوین تجربیات یکایک پیشکسوتان و اعضای باسابقه دانشگاه تهران و به تصویر کشیدن تاریخ دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید دارند، این است که نباید تجربه گذشتگان را فراموش کرد. بنابراین شایسته است مجموعه‌ای جامع برای مستند کردن تجربیات همکاران بازنشسته بوسیله شبکه دانشگاه تهران تهیه شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه بازنشستگی یک فرآیند عادی است که برای همه اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: برخی اوقات کلیدواژه‌هایی نظیر «بازنشستگی اجباری» استفاده می‌گردد و سوال می‌شود که اصلاً چرا اساتید باید بازنشسته شوند. این اطمینان را به شما می‌دهم که هیچ یک از اعضای دانشگاه تهران بر خلاف قوانین و مقررات در دانشگاه تهران بازنشسته نخواهند شد. بکار بردن الفاظی همچون بازنشستگی اجباری و غیراجباری برای بازنشستگان بی‌معناست و آنچه که اتفاق می‌افتد، بازنشستگی بر طبق قانون است.

افزایش ۳۰ درصدی پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

دکتر احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در آئین تجلیل از بازنشستگان دانشگاه تهران، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، اظهار امیدواری کرد: این مقدار برای سال آینده به ۵۰ درصد برسد و زمینه‌های لازم فراهم شود تا همکاران بیشتری پوشش داده شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران تاکید کرد: بازنشستگان گنجینه‌هایی ارزشمند با تجربه‌های گران‌سنگ هستند که تجارب ایشان می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی و انتقال این تجارب به نسل جدید و آینده باشد. وقتی تجربه‌ها و توانمندی‌های بازنشستگان را در عرصه‌های مختلف علم، دانش، اندیشه و اجرا می‌بینیم، حیف است این تجربه‌های گران‌سنگ و این گنجینه‌ها بلااستفاده بمانند. تجربه‌هایی که نزد همکاران بازنشسته است به راحتی به دست نیامده که به راحتی از آن بگذریم.

نوحه‌گر با تاکید بر اینکه تکریم اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی بازنشسته دانشگاه واجب است، افزود: نباید این طور باشد که ارتباط اعضای دانشگاه پس از بازنشستگی، با دانشگاه قطع شود. حضور اعضای پیشکسوت دانشگاه مایه برکت، سرافرازی و جهش‌دهنده است و موتور محرکه‌ای است که بهره‌وری مطلوب را در سیستم دانشگاه افزایش می‌دهد.

راه‌اندازی مجموعه علمی، تفریحی و رفاهی دانشگاه تهران در پردیس‌های بین‌المللی قشم و کاسپین

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پایان سخنان خود از برنامه دانشگاه تهران به منظور راه‌اندازی مجموعه علمی، تفریحی و رفاهی دانشگاه تهران در پردیس بین‌المللی خلیج فارس دانشگاه در جنوب کشور و پردیس بین‌المللی کاسپین در شمال کشور خبر داد و تاکید کرد: بازنشستگان دانشگاه تهران نیز مانند سایر اعضای دانشگاه می‌توانند از این امکانات بهره‌برداری کنند.

تعداد شاغلان و بازنشستگان دانشگاه تهران

سید رسول حسینی هاشم‌زاده، مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران نیز در مراسم تکریم از بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دانشگاه تهران، در اعلام تعداد شاغلان و بازنشستگان دانشگاه تهران گفت: تعداد شاغلان دانشگاه تهران در حال حاضر ۵۷۰۴ نفر هستند که ۲۵۰۳ نفر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و ۳۲۰۱ نفر مشمول صندوق تأمین اجتماعی هستند. همچنین در حال حاضر دانشگاه تهران ۶۲۴۲ نفر بازنشسته دارد که ۵۷۲۲ نفر عضو صندوق بازنشستگی کشوری و ۵۲۰ نفر مشمول صندوق تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران در تحلیل آماری شاغلان و بازنشستگان دانشگاه بیان داشت: در آینده تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی دانشگاه تهران رشد خواهد داشت و به تراز بازنشستگان کشوری نزدیک خواهد شد؛ بنابراین تمهیداتی که دانشگاه در بخش وام‌ها و بیمه به بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی می‌دهد متقاضیان بیشتری خواهد داشت.

حسینی هاشم‌زاده، خدمت به بازنشستگان را جزو تکالیف و وظایف مهم اداره‌کل منابع انسانی برشمرد و با تاکید بر تکریم و حمایت از بازنشستگان دانشگاه تهران، به تلاش دانشگاه برای حل مشکلات بازنشستگان از جمله مساله برقراری حقوق، اعمال افزایش حقوق و همسان‌سازی حقوق اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌ها، برخی از این مشکلات برطرف یا تعدیل شده است. پیگیری ۳۸۰ گروه تشویقی معوق کارکنان از جمله موارد انجام شده است که بزودی دریافت معوقات این گروه تشویقی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران همچنین از تلاش برای حفظ ارتباط بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی دانشگاه تهران با دانشگاه و پرداخت حقوق این بازنشستگان از سوی دانشگاه تهران، گفت: در تلاش هستیم تا مصوبات و اقدامات قانونی در این باره را انجام دهیم تا بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی نیز پس از بازنشستگی بتوانند از خدمات و امکانات دانشگاه (از قبیل بیمه تکمیلی و دریافت وام از صندوق رفاه دانشگاه) بهره‌مند شوند که در حال حاضر این امکان برای بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی فراهم شده است.

عملیاتی شدن اجرای همسان‌سازی اعضای هیأت علمی بازنشسته

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران همچنین از عملیاتی شدن اجرای همسان‌سازی اعضای هیأت علمی بازنشسته خبر داد و گفت: علیرغم مصوبه قانونی برای اعمال افزایش‌های حقوق اعضای هیأت علمی بازنشسته، این افزایش اعمال نشده بود؛ که با مکاتبات صورت گرفته با سازمان بازنشستگی کشوری، ترمیم حقوق بازنشستگان اعضای هیأت علمی نیز عملیاتی شد.

تسریع در پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان

حسینی هاشم‌زاده در ادامه به تلاش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران برای تسریع در پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی که از سوی دولت و مسئولان انجام می‌شود، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به موقع و در حداقل زمان صورت گیرد.

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران در پایان با تاکید بر حمایت از بازنشستگان، از تقویت اداره بازنشستگی دانشگاه خبر داد و افزود: برای حمایت بیشتر و تأمین امنیت خاطر بازنشستگان دانشگاه تهران، اداره بازنشستگان دانشگاه تهران و نیروی انسانی این اداره ارتقا می‌یابد تا خدمات بهتری را به بازنشستگان ارائه دهیم.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان