شاهین شهر میزبان دومین همایش هوش مصنوعی


ایسنا/اصفهان دومین دوره از همایش هوش مصنوعی، چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شاهین شهر اصفهان برگزار می‌شود.

معصومه سلمانی، مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین‌شهر در خصوص برگزاری دومین دوره از همایش هوش مصنوعی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دومین دوره از همایش هوش مصنوعی در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، به میزبانی شاهین‌شهر برگزار خواهد شد. اولین دوره از این همایش در سال گذشته، مورد استقبال بسیار قرار گرفت؛ از این رو در صدد بودیم که امسال نیز چنین همایشی برگزار کنیم.

او درباره تفاوت این دوره با دوره قبلی افزود: اضافه شدن بخش دانش‌آموزی از تفاوت‌های این دوره با دوره قبلی است که نتیجه همکاری و تعریف یکسری پیش‌رویداد با پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرهیختگان شاهین‌شهر و آموزش و پرورش بوده و به‌صورت آموزش کارگاهی دبیران، ارتباط گرفتن با دانش‌آموزان و برگزاری کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی و همچنین برگزاری این کارگاه‌ها برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به صورت پیش‌رویداد بوده است.

مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین‌شهر ادامه داد: از دیگر پیش‌رویدادها می‌توان به برگزاری دو وبینار مختلف با موضوعات متفاوت اشاره کرد. یکی از آن‌ها با موضوع «جایگاه من در عصر هوش مصنوعی» و دیگری، با محوریت «دغدغه‌های یادگیری هوش مصنوعی» است و در بستر ایسمینار ارائه می‌شود. همچنین از دیگر تفاوت‌های این دوره با دوره قبل می‌توان به مسابقه‌ «هوش تو»، افزایش تعداد کارگاه‌ها و ارتباط با صنایع مختلف اشاره کرد.

او اضافه کرد: در این همایش علاوه بر صحبت در زمینه هوش مصنوعی، کارگاه‌های ویژه‌ای نیز وجود دارد که در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه برگزار می‌شوند. کارگاه روز سه‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح ویژه دانش‌آموزان و با موضوع بررسی و تولید محتوا با مدل‌های هوش مصنوعی در سه سطح متن، عکس و ویدیو، بررسی و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر پایتون در زمینه‌های جذاب، انیمیشن‌سازی با هوش مصنوعی و ابزارهای پرکاربرد هوش مصنوعی است.

مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین‌شهر ادامه داد: کارگاه روز چهارشنبه نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح است که به موضوعات مختلف حوزه هوش مصنوعی می‌پردازد و عناوینی از قبیل نقش هوش مصنوعی در آینده شغلی و کسب و کار، روش‌های حمله به مدل‌های یادگیری و شکست هوش مصنوعی، معرفی شبیه‌ساز ربات و نحوه کنترل آن، آشنایی با رباتیک جمعی با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی و سیستم‌های خودران و کاربردهای آن را شامل می‌شود.

سلمانی اظهار کرد: به علاوه، در دی‌ماه فراخوانی با عنوان مسابقه‌ «هوش تو» برای هوش مصنوعی میان دانش‌آموزان نیز ارائه شد که تا ۱۰ بهمن‌ماه تحویل آثار داشت، ولی بنا به دلایلی تمدید شد. موضوع فراخوان به این شکل است که علاقمندان به حوزه هوش مصنوعی، ایده‌ها و طرح‌های خود در زمینه پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، اجتماعی، هنر و … را در قالب پوستر در صفحه‌ای A۲ به دبیرخانه همایش، واقع در فرهنگسرای اشراق تحویل می‌دهند. همچنین، آن‌ها می‌توانند به صورت انفرادی یا تیم ۵ نفره در این مسابقه شرکت کنند.

او افزود: لازم به ذکر است که پس از ارزیابی پوسترها توسط اعضای کمیته علمی (رئیس و معاون دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر، معاون بنیاد علمی نخبگان اصفهان، مدیر اجرایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر)، نفرات برتر می‌توانند سخنرانی ۳-۵ دقیقه‌ای درباره طرح خود داشته باشند. علاقمندان می‌توانند از طریق سایت سازمان به نشانی http://www.shahinshahr.ir در همایش و کارناوال ثبت‌نام کنند.

مدیر فرهنگسرای اشراق شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: برای کارگاه‌ها و همایش شهریه‌ای در نظر گرفته نشده و به صورت رایگان است اما لازم است از طریق سایت ثبت‌نام صورت پذیرد.  

سلمانی درباره ایده اولیه این همایش گفت: هوش مصنوعی علم روز است، از این رو بحث فرهنگ سازی و آشنایی مردم با هوش مصنوعی باعث شد تا برنامه‌ریزی برگزاری چنین همایشی را انجام دهیم.

شاهین شهر میزبان دومین همایش هوش مصنوعی

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام هم اکنون پشتیبان آموزشگاه در واتس اپ آنلاین می باشد.

سوالات و پیگیری های خود را هم اکنون با انتخاب پشتیبان شروع کنید...

× گفتگو آنلاین با پشیبان